FANDOM

Wataru Amanogawa
Wataru Amanogawa
Seiyū: Hideyuki Tanaka
Pierwsze wystąpienie w:
Anime: odc. 177
Informacje
Przynależność: Cywil
Miejsce zamieszkania: Tokio, Japonia
Zawód/zajęcie: Nauczyciel w Miejskim Liceum Jūban, astronom
Formy: Sailor Teacher
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Człowiek

Wataru Amanogawa (jap. 天野川ワタル Amanogawa Wataru) – postać epizodyczna z anime Sailor Moon, pojawił się jedynie w odcinku 177. Był nauczycielem przedmiotów ścisłych w Miejskim Liceum Jūban. Był również astronomem, który piętnaście lat wcześniej odkrył kometę nazwaną "Kometa Wataru". Zaproponowano mu, aby uczył na Uniwersytecie w Cambridge, ale odmówił, gdyż zdecydował się uczyć w szkole średniej.

Kometa, którą odkrył, była nazywana przez niego "Francoise", jakby to była osoba lub, jak spekulowały Inner Senshi, dziewczyna. Kometa pojawiała się co piętnaście lat, a Ami oraz Taiki oboje wyliczyli moment jej dokładnego pojawienia się na niebie i z niecierpliwością czekali na ten dzień. Amanogawa-sensei zaprosił swoich uczniów na oglądanie komety w jego domu, ale Taiki nie zgadzał się z potrzebą romansu i snów w połączeniu z nauką i początkowo odrzucił propozycję nauczyciela.

Amanogawa-sensei pojawił się w programie telewizyjnym dla dzieci razem z Taikim jako prowadzący. Jedno z dzieci na widowni zapytało, czy to prawda że ludzie po śmierci stają się gwiazdami. Amanogawa powiedział, że niektórzy ludzie wierzą, że to prawda i że jest to możliwe, jednak zirytowany Taiki poprawił nauczyciela i stwierdził, że to niemożliwe.

W noc kiedy miała pojawić się kometa padał deszcz, jednak Ami poszła do domu pana Amanogawy w nadziei, że niebo się przejaśni. Kiedy dziewczyna dotarła na miejsce, okazało się, że była tam również Sailor Iron Mouse w przebraniu Chūko Nezu i próbowała namówić nauczyciela do udzielenia wywiadu. Ujawniła swoją prawdziwą tożsamość i wydobyła Gwiezdne Ziarno mężczyzny, które jednak okazało się nieprawdziwe. Amanogawa przemienił się w Phage'a Sailor Teacher. Phage zaatakował Ami, jednak w porę zjawiła się Sailor Star Maker i uratowała dziewczynę z opresji.

Ami zabroniła Sailor Star Maker zabijać Phage'a, na szczęście zjawiła się Eternal Sailor Moon. Po tym jak Maker użyła połowy mocy swojego ataku Star Gentle Uterus, co oszołomiło Sailor Teacher, Sailor Moon uleczyła nauczyciela z Starlight Honeymoon Therapy Kiss.

Podczas walki burza się skończyła, a niebo rozjaśniło, dzięki czemu Amanogawa-sensei i jego uczniowie mogli zobaczyć kometę.

CiekawostkiEdytuj

  • Jego nazwisko jest grą słów z terminem 天の川 amanogawa, dosłownie znaczącym "niebiańska rzeka", który w języku japońskim odnosi się do Drogi Mlecznej.

GaleriaEdytuj