FANDOM

Viluy
Viluy manga
Seiyū: Yoshino Takamori
Rina Hon'izumi (Crystal)
Aktorzy/aktorki: Nao Futatsugi, Yuka Kuwahara, Yui Hasegawa (musicale)
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 27
Anime: odc. 122
Anime Crystal: odc. 28
Sera Myu: Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth
Informacje
Przynależność: Bractwo Śmierci
Miejsce zamieszkania: Laboratorium Witches 5 (prawdopodobnie w Tokio)
Zawód/zajęcie: Wiedźma
Aliasy: Yui Bidō (jap. 美堂ゆい Bidō Yui)
Powiązania: Profesor Tomoe, Witches 5, Kaolinite
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Humanoid
Daimon (manga)

Viluy (jap. ビリユイ Biriyui) – czwarta członkini Witches 5, która pojawiła się w sezonie Sailor Moon S i trzecia w mandze. Panowała nad lodem, a także używała technologii i nanorobotów do ataku swoich ofiar.

W pierwszym animeEdytuj

Czwarta z wiedźm jest zdecydowanie najinteligentniejsza i najprzebieglejsza. Jej plan jest bardzo misterny i precyzyjny. Zamierza odebrać czyste serca wszystkim uczniom akademii Mugen, którzy piszą test, posługując się specjalną maszyną, zwaną nanorobotem. Mechanizm w jej bransolecie ma aktywować nanoroboty, których zadaniem jest wyssać czyste serca ofiarom. Jednakże ginie, poprzez usterkę w jej bransolecie, która powoduje, że nanoroboty zaatakowały właśnie ją. Jest zadufana w sobie i ślepo wierzy w swój sukces, oraz tryumf nauki nad uczuciami.

W mandzeEdytuj

W mandze Viluy, jako Yui Bidō, prowadziła zajęcia z nauk ścisłych w Akademii Nieskończoności.

Yui Bidō była jedyną osobą, która prześcignęła w nauce niezwykle inteligentną Ami Mizuno, pokonując ją w krajowym egzaminie próbnym. Zaciekawiona Ami decyduje się odwiedzić Szkołę Przygotowawczą Mugen, aby poznać osobiście jej rywalkę. Na miejscu Yui próbuje nakłonić ją, aby przeniosła się do Akademii Nieskończoności, ponieważ są tam idealne warunki do nauki. Gdy tylko Ami zjawia się w Akademii, Yui pokazuje jej (prawdopodobnie holograficzną) miniaturę Galaktyki Tau. Wkrótce jednak zostawia ją pod pretekstem wykładu, którego nie chce przegapić. Tymczasem Kaolinite obserwuje pomieszczenie przez kamerę, co zostaje wyczute przez Ami, która ją niszczy. Viluy mówi, że nie zawiedzie jak Mimete i Eudial, i schwyta Ami dla Bractwa Śmierci. Tymczasem Ami kieruje się do podziemnego laboratorium, w którym znajduje potwory z którymi walczyły, co dowodzi, że Akademia jest siedzibą ich wroga. Po drodze zauważają ją Haruka i Michiru. Ami, Haruka i Michiru zostają jednakże natychmiast schwytane przez uczniów wysłanych tam przez Yui, która ma nad nimi władzę. Yui rozkazuje uczniom zaprowadzić schwytane dziewczyny do jej klasy na 13 piętrze. Wyjawia także im swój plan. Zamierza wykorzystać nanoroboty, aby zmienić jak najwięcej osób w odpowiedniego nosiciela jej pana – Pharaoh 90. Wtedy nagle Ami wyrywa się, wyskakuje przez okno, przemienia się w Czarodziejkę z Merkurego i ląduje w basenie. Zamieszanie to wykorzystują też Haruka i Michiru, które również uciekają. Viluy mierzy się z wojowniczką, która atakuje ją Mercury Aqua Mirage, na co wiedźma odpowiada atakiem Mosaic Buster, ostatecznie pokazując wyraźną przewagę Viluy nad Sailor Mercury. Na szczęście na miejscu zjawiają się pozostałe wojowniczki, Sailor Uranus i Sailor Neptune. Zginęła z rąk Czarodziejki z Urana.

Viluy została na krótko wskrzeszona przez Kaolinite w akcie 34 wraz z innymi wiedźmami. Zaatakowała Sailor Mercury. Została ostatecznie zabita przez Sailor Pluto i Sailor Neptune.

Viluy była wiedźmą poziomu 202 i trzecią najsilniejszą członkinią Pięciu Wiedźm. Podobnie jak inne członkinie potrafiła przekształcić się w daimona, chociaż jej postać jako daimon nigdy nie została pokazana.

Viluy została określona jako przeciwniczka Czarodziejki z Merkurego.

W musicalach Edytuj

Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth Edytuj

W tym musicalu Viluy odgrywała rolę podobną do mangowej – była doskonałym daimonem stworzonym przez profesora Tomoe, ale jej osobowość odpowiadała tej przedstawionej w anime. Była znanym naukowcem, została natychmiast rozpoznana przez Ami jako słynna Yui Bidō. W jej rolę wcieliła się Nao Futatsugi, a w wersji Kaiteiban tego musicalu – Yuka Kuwahara.

Un Nouveau Voyage Edytuj

W tym musicalu w rolę Viluy wcieliła się Yui Hasegawa.

MoceEdytuj

AtakiEdytuj

Etymologia imieniaEdytuj

Imię Viluy pochodzi od minerału wiluitu – minerału z grupy krzemianów. Minerał ten wziął swoją nazwę od syberyjskiej rzeki Wiluj (ang. Vilyuy). Kiedy przedstawia się jako studentka nazywa siebie Bidō Yui. To imię jest grą słów na słowie Viluy.

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Bractwo Śmierci
BlackStar