FANDOM

Usagi w niebezpieczeństwie! Diadem nie działa
Logo ep50
うとぎの危機! ティアラ作動せず
Usagi no kiki! Tiara sadō sezu
Sezon: Sailor Moon R
Reżyseria: Takao Yoshizawa
Scenariusz: Megumi Sugihara
Reżyser animacji: Katsumi Tamegai
Premiera: 10 kwietnia 1993
Potwór: Hell Ant
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Czyja jest ta biała róża? Pojawienie się Rycerza Księżycowej Poświaty
Następny: Nowa transformacja! Moc Usagi rośnie

Usagi w niebezpieczeństwie! Diadem nie działa (jap. うとぎの危機! ティアラ作動せず Usagi no kiki! Tiara sadō sezu) – 4 (50) odcinek drugiej serii anime, w którym Usagi wybiera się z Mamoru, Shingo i z panem Tsukino na grę w Teatrze wirtualnej rzeczywistości. Jego premiera odbyła się w Japonii 10 kwietnia 1993 roku.

Opis odcinka Edytuj

Ail i An wybierają cardiana, który ma na celu zbierać energię ludzi z Teatru wirtualnej rzeczywistości. Tymczasem Usagi, Shingo, Mamoru, pan Tsukino się tam wybierają. Gdy jadą kolejką, Usagi wpada w ręce Seijūrō, który chce zdobyć uczucie dziewczyny. Jednak cardian zbiera energię ludzi, których jest dużo. Shingo i pan Tsukino są świadkami kradzieży energii, i biegną powiadomić Usagi i Mamoru, którzy zostali w tyle. Pan Tsukino idzie stawić czoło potworowi, Mamoru i Usagi za nim biegną, by pomóc. Wtedy Usagi ma wizję, w której Mamoru odzyskuje wspomnienia i zmienia się w Tuxedo Mask, który biegnie z nią w świetle słonecznym. Nagle za rękę Usagi łapie Rycerz Księżycowej Poświaty, Usagi się cieszy, że jest z tym i tym. Okazuje się, że Księciem w wizji był tak naprawdę Shingo.

Zmiana scenerii. Demon tworzy mgłę, która dezorientuje Mamoru, pana Tsukino i Shingo, a potwór wykorzystuje to i ich wykańcza. Pojawia się Czarodziejka z Księżyca, która wypowiada słowa Moon Tiara Action, ale okazuje się, iż moc Tiary przestaje działać. Przybywają pozostałe Czarodziejki, które wykańczają cardiana. Ale czyżby broszka przestaje działać? Może to skutek chwilowej utraty pamięci?

ObsadaEdytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Polski tytuł odcinka Polsatu to Teatr wirtualnej rzeczywistości.