Transformation Brooch (pl. Broszka Transformacji) – pierwszy przedmiot, który Usagi używała do transformacji w Sailor Moon w mandze i obu anime. Jest aktywowana słowami Moon Prism Power, Make Up.

Usagi otrzymała broszkę od Luny w pierwszym odcinku anime, pierwszym akcie mangi oraz pierwszym odcinku anime Crystal. Usagi nosi ją pośrodku kokardy jej szkolnego mundurku.

Wszystkie broszki transformacji Usagi są ulepszonymi wersjami swoich poprzedniczek.

Pierwsze anime[edytuj | edytuj kod]

Była to złota broszka z półksiężycem w środku i grawerowanym kołem, zdobiona różnokolorowymi kamieniami (czerwony, niebieski, zielony, pomarańczowy oraz różowy – są to kolory Inner Senshi).

Broszka Transformacji służyła Usagi przez bardzo długi czas jej bohaterskiej kariery, do czasu, gdy krótko po ostatecznej bitwie z Królestwem Ciemności magiczny amulet zaczął zawodzić. Prawdopodobnie powodem tego był brak chęci Sailor Moon do bycia wojowniczką i jej pragnienie powrotu do normalnego życia zwykłej dziewczyny. W odcinku 51, w trakcie walki z Cardianem Reci broszka została zniszczona, cofając tym samym transformację Sailor Moon. Podczas późniejszego spotkania z duchem Królowej Serenity, w wyniku połączenia broszki ze Srebrnym Kryształem, powstał nowy talizman, Crystal Star. Wykorzystując jego moc, Usagi mogła ponownie się zmienić w Sailor Moon już poziomu drugiego.

Manga i anime Crystal[edytuj | edytuj kod]

Okrągła, złota broszka z półksiężycem na dole, zdobiona różnokolorowymi kulami (czerwony, niebieski, zielony oraz żółty). W akcie 14 mangi i odcinku 14 anime broszka, po zniszczeniu Metarii, pękła.

Galeria[edytuj | edytuj kod]