FANDOM

Ten artykuł dotyczy menadżera Minako z serialu aktorskiego. Zobacz też Saitō.
Sugao Saitō
Sugao Saitō
Aktorzy/aktorki: Narushi Ikeda
Pierwsze wystąpienie w:
PGSM: akt 11
Informacje
Przynależność: Cywil
Miejsce zamieszkania: Tokio
Zawód/zajęcie: Szef firmy zarządzającej artystami Minako Aino
Aliasy: Prezes Saitō (jap. 斎藤社長 Saitō shachō)
Powiązania: Minako Aino, Matsuo, Ikuko Tsukino
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Człowiek

Sugao Saitō (jap. 斎藤菅生 Saitō Sugao) – postać epizodyczna z serialu Pretty Guardian Sailor Moon.

Szef Minako Aino, z zachowania był bardzo ekstrawagancki i zniewieściały. Jego tytuł shachō (社長; pol. "prezes firmy") sugerował, że był prezesem firmy zarządzającej artystami. Po raz pierwszy pojawił się w akcie 11, gdy Minako trafiła do szpitala w wyniku wypadku samochodowego, który został spowodowany przez Zoisite'a. W tym samym odcinku Saitō wpadł później w zasadzkę i został opętany przez Youmę.

W kolejnym odcinku, gdy był kontrolowany przez Youmę, zaatakował Minako i zażądał Srebrnego Kryształu. Minako udało się od niego uciec, a dzięki pomocy Usagi, bezpiecznie opuściła szpital. Kiedy potem trafił na Sailor Mars, Sailor Mercury i Sailor Moon, Youma opuściła jego ciało, aby zaatakować Sailor Senshi.

W akcie 39 pojawił się w rezydencji Tsukino. Wtedy okazało się, że był bliskim przyjacielem mamy Usagi, Ikuko, kiedy razem chodzili do szkoły. Dzięki jego wsparciu, Ikuko nagrała wideo na przesłuchanie do roli reporterki-gospodyni domowej.

W odpowiedzi na deklarację Minako, że chciała skończyć ze śpiewaniem w akcie 40, Saitō zdecydował się na wypromowanie jej nowej rywalki, Reiko Mars. Dzięki temu konkurencyjny charakter Minako dał o sobie znać, przez co dziewczyna miała motywację do kontynuowania swojej kariery jako idolka.

Mimo że Sugao sprawiał wrażenie lekkomyślnego i płytkiego, jego czyny pokazały, że potrafił być poważny i przebiegły, kiedy tylko chciał, a także że bardzo dbał o Minako. Jednak Artemis i Luna nie przepadali za nim, ponieważ lubił całować koty po pyszczkach, aby okazać swoją sympatię.