Sailor Moon R (Super Famicon) Cover

Sailor Moon Rgra wideo na konsolę Super Famicom wydana 29 grudnia 1993 roku w Japonii. W przeciwieństwie do większości gier, została wyprodukowana i wydana przez Bandai. Jest to sequel do gry Sailor Moon.

RozgrywkaEdytuj

W grę można było grać samemu lub w dwóch graczy. Rozgrywka w tej grze jest podobna do Sailor Moon, ale z większą ilością opcji. Gracz mógł poruszać się każdą Inner Senshi lub Chibiusą. Wraz z wybraniem Chibiusy trzy sekretne ruchy dla dwóch graczy zostawały odblokowane. Chibiusa była najłatwiejsza w grze, ponieważ jej ataki były szybsze, a ona sama była mała, więc większość ataków wrogów jej nie sięgało.

Wybrana postać przechodziła przez cztery główne poziomy podzielone na dwie podgrupy. Potem walczyła z licznymi droidami, głównie z domyślnymi droidami wzorowanymi na ich mangowej wersji (prawie wszystkie miały kobiece kształty), Atsugessho, Furaiki, Dumble i Avogadora. W kolejnych poziomach można było walczyć z kilkoma Jamanen. Niektóre droidy były znacznie bardziej zaciekłe na ostatnich poziomach, jak np. Furaiki, który zyskał możliwość skakania i rażenia prądem postaci gracza.

Naciskając specjalny przycisk powoduje, że postać gracza używa specjalnego niszczącego ataku, który zabijał wszystkich pomniejszych przeciwników na ekranie i zadawał poważne szkody bossowi. Jego użycie było oczywiście ograniczone.

Z ziemi mogą być zbierane bonusowe przedmioty, zwykle w postaci produktów spożywczych, które w różnym stopniu uzupełniają poziom życia. Róża daje nowe życie, jeśli miernik życia jest pełny. Muszka daje kolejną szansę korzystania z Super Atak. Postać mogła także zniszczyć stoły lub kryształy, aby dostać bonusy.

PoziomyEdytuj

Poziomy i bossowie (liderzy Rodziny Czarnego Księżyca):

  • Festiwal Kulturowy T.A. Girls' Academy i ulice Tokio nocą – bossem poziomu jest Esmeraude. Była najmniej agresywnym bossem, ale od czasu do czasu mogła wezwać dwa Droidy, a gracz nie mógł temu zapobiec.
  • Las/park tematyczny (dżungla), z przejażdżką na tratwie – bossem poziomu jest Saphir, który miał silny wielouderzeniowy atak. Gracz może również pokonać wrogów na tym poziomie przez zepchnięcie ich do wody.
  • Kryształowe Tokio i Kryształowy Pałac – bossem poziomu jest Rubeus. Podobnie jak Królowa Beryl w poprzedniej grze, stał z tyłu (w tle widać było trumnę Nowej Królowej Serenity). Aby go pokonać gracz musiał najpierw pokonać Droidy. Rubeus poruszał się powoli, ale miał agresywne ataki. Droidy się namnażały tak długo, jak tylko Rubeus stał.
  • Nemesis – bossem poziomu jest Książę Dimande i podobnie jak Rubeus stał z tyłu (w tle było widać Zły Czarny Kryształ), a gracz musiał pokonać droidy, aby móc z nim walczyć. Dimande unosił się w powietrzu i poruszał się szybciej niż Rubeus, a jego ataki były silniejsze.

AtakiEdytuj

Sailor Moon Edytuj

  • Chop (jap. チョップ Choppu)
  • High Kick (jap. ハイキック Hai Kikku)
  • Mawashi-geri (jap. まわしげり)
  • Tobigeri (jap. とびげり)
  • Tomoenage (jap. ともえなげ)
  • Moon Tiara Action
  • Rising Moon
  • Moon Princess Halation
  • Rabbit Panic (jap. ラビットパニック Rabitto Panikku)
  • Sailor Moon Attack (jap. セーラームーンアタック Sērā Mūn Atakku)

Chibiusa Edytuj

  • Drop Star (jap. ドロップスター Doroppu Sutā)
  • Comet Shower (jap. コメットシャワー Kometto Shawā)
  • Comet Cherry (jap. コメットチェリ Kometto Cheri)
  • Luna P Attack
  • Starlight Candy (jap. スターライトキャンディ Sutāraito Kyandi)
  • Topping Star (jap. トッピングスター Toppingu Sutā)

Sailor Mercury Edytuj

  • Chop (jap. チョップ Choppu)
  • Kicked Up (jap. けりあげ Keriage)
  • Mawashi-geri (jap. まわしげり)
  • Tobigeri (jap. とびげり)
  • Sabão Spray Freezing
  • Reverse Break Step
  • Shine Aqua Illusion
  • Twist Kick (jap. ひねりキック Hineri Kikku)
  • Overhead Splash (jap. オーバーヘッドスプラッシュ Ōbāheddo Supurasshu)
  • Somersault Kick
  • Mercury's Teardrop (jap. マーキュリーズティアドロップ Mākyurīzu Tiadoroppu)

Sailor Mars Edytuj

  • Hyakuretsu Binta (jap. 百烈ビンタ)
  • Mawashi-geri (jap. まわしげり)
  • Kicked Up (jap. けりあげ Keriage)
  • Kaiten-geri (jap. 回転げり)
  • Fire Soul Bird
  • Haja Enbu Kyaku
  • Burning Mandala
  • Frankensteiner (jap フランケンシュタイナー Furankenshutainā)
  • Call Me My Goddess (jap. コールミーマイガッデス Kōru Mī Mai Gaddesu)
  • Hip Attack (jap. ヒップアタック Hippu Atakku)

Sailor Jupiter Edytuj

  • Body Blow (jap. ボディブロー Bodi Burō)
  • Straight (jap. ストレート Sutorēto)
  • Double Upper (jap. ダブルアッパー Daburu Appā)
  • Supreme Thunder Dragon
  • Jupiter Double Axel
  • Sparkling Wide Pressure
  • Drop Kick (jap. ドロップキック Doroppu Kikku)
  • Elbow Drop (jap. エルボードロップ Erubō Doroppu)
  • Vertical Driver (jap. バーチカルドライバー Bāchikaru Doraibā)
  • Short Range Lariat (jap. ショートレンジラリアット Shōto Renji Rariatto)

Sailor Venus Edytuj

  • Chop (jap. チョップ Choppu)
  • Twist Kick (jap. ひねりキック Hineri Kikku)
  • Tobigeri (jap. とびげり)
  • Rolling Heart Vibration
  • Venus Love-Me Chain
  • Crescent Beam Shower
  • Chain Kōgeki (jap. チェーン攻撃 Chēn Kōgeki)
  • Huracan Rana (jap. ウラカンラナ Urakan Rana)
  • Knee Machine Gun (jap. ニー・マシンガン Nī Mashin Gan)
  • Sisters Impact (jap. シスターズインパクト Shisutāzu Inpakuto)

SekretyEdytuj

  • Według oficjalnego przewodnika gry, istnieje opcja gry dwóch graczy. Aby ją uruchomić, należy skierować kursor na Chibiusę i wcisnąć jednocześnie "L", "R", "Select" i wcisnąć "Start". Uruchamia to sekretne menu z opcją gry dwóch graczy dwiema Chibiusami; "Nakayoshi" (pl. "dobry przyjaciel") – tryb dwóch graczy; "2 player select" dawał możliwość gry Sailor Senshi jako Gracz 1 i Chibiusy jako Gracz 2. W innych trybach dwóch graczy, trzymając wciśnięty "Select" w tym samym czasie co "Start" pozwalało na użycie tej samej postaci dla obydwu graczy, chociaż Gracz 1 mógł wybrać inny kolor ubrań wojowniczki, wciskając "X", "B" lub "A".

CiekawostkiEdytuj

  • Mimo że Wiseman był głównym wrogiem w sezonie Sailor Moon R, nie pojawił się w ogóle w grze.
  • Jeśli gracz wybierze Chibiusę, otwierające sekwencje na początkach poziomów, które były bazowane na eyecatchu z Sailor Moon R pokazywały ją wyskakującą przed Sailor Moon, na co ta druga reagowała wybałuszonymi oczami z szoku.