FANDOM

Rezydencja Tsukino – dom, w którym mieszka rodzina Tsukino. Położona jest w dzielnicy Azabu-Jūban okręgu specjalnego Minato-ku (Tokio) w Japonii.

Na zewnątrz Edytuj

Usagi mieszka w piętrowym domku jednorodzinnym, co jest dość rzadkie w zatłoczonym Tokio. Duża powierzchnia domu wskazuje, że rodzina ma większy dochód od średniego. Dom otoczony jest bardzo wysokim różowo-białym murowanym płotem, na małym podwórku przed domem rośnie kilka drzew i krzewów. Sam dom ma czerwony dach (w anime Sailor Moon Crystal dach jest niebieski). W pierwszym odcinku starego anime wydaje się być żółty, ale w kolejnych jest biały; w nowym anime budynek jest żółty. Plac znajduje się między kilkoma wyższymi budynkami. Mała wiata na jeden samochód znajduje się z prawej strony domu. Dom posiada wiele okien.

Pokój Usagi Edytuj

Usagi ma dla siebie dużą sypialnię. Gdy pojawiła się Chibiusa, początkowo ona i Usagi dzielę pokój, ale ostatecznie Chibiusa dostaje własną sypialnię. Sypialnia Usagi pojawia się już w pierwszym odcinku obu serii anime. Pokój ma dwa okna na przeciwko od drzwi wejściowych, po prawej stronie od drzwi znajduje się szafa – w pierwszym anime zajmuje całą ścianę, a w drugim drzwi do szafy są węższe i białe. Łóżko Usagi stoi pod ścianą z oknami. U wezgłowia jej łóżka stoi stolik i kredens. Pościel na łóżku jest fioletowa w króliki i półksiężyce. Niski kwadratowy stolik stoi obok łóżka, a kilka poduszek umieszczonych wokół niego może być do siedzenia. Jest to miejsce, gdzie Usagi odrabia prace domowe, i gdzie często gromadzą się Senshi, by porozmawiać. Podłoga pokoju w drugim anime wyłożona jest panelami, na których po środku pokoju wyłożony jest różowy dywan.

Pokój Shingo Edytuj

Pokój Shingo po raz pierwszy pojawił się w odcinku 5.

Pokój Ikuko i Kenjiego Edytuj

Pokój Ikuko i Kenjiego pojawił się w 9 odcinku, choć niewiele zostało pokazane. Para śpi w osobnych łóżkach. Ich łóżka są bardzo blisko siebie. Stolik nocny stoi za łóżkami, stoi na nim lampa. Sypialnia zostaje pokazana ponownie w 16 odcinku, ale znowu jest pokazane bardzo mało szczegółów.

Jadalnia Edytuj

Jadalnia w domu rodziny Tsukino została pokazana po raz pierwszy w 1 odcinku serii Sailor Moon oraz 1 akcie serii Sailor Moon Crystal, ale bardziej szczegółowo przedstawiony w 3 odcinku. Ściany jadalni są białe, a podłoga wyłożona jest błyszczącymi, żółtymi płytkami. Światło zapewnia kilka wysokich okien, ale także duża, żółta lampa wisząca nad stołem i mniejsze światła zostały zainstalowane w suficie jadalni. Stół w jadalni jest brązowy. W pierwszym anime kuchnia jest połączona drzwiami, a w ścianie wstawione jest okno. W drugim anime aneks kuchenny jest połączony z jadalnią.

Salon Edytuj

Łazienka Edytuj

W łazience na ścianach i podłodze są położone białe kafelki. Na jednej ze ścian jest okno (z zewnątrz widać zasuwy), a pod nim stoi różowa wanna. Obok niej wisi prysznic, na podłodze zaś stoi miska i fioletowy stołek. W kącie pokoju stoi mała roślina doniczkowa.

Mieszkańcy Edytuj

Na stałe
Usagi Tsukino, Ikuko Tsukino, Kenji Tsukino, Shingo Tsukino
Przez krótki czas
Chibiusa, Chibi Chibi