FANDOM

Ptilol
Ptilol manga
Seiyū: Rumi Kasahara
Umeka Shōji (Crystal)
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 32
Anime: odc. 123
Anime Crystal: odc. 33
Informacje
Przynależność: Bractwo Śmierci
Miejsce zamieszkania: Laboratorium Witches 5 (prawdopodobnie w Tokio)
Zawód/zajęcie: Witches 5
Powiązania: Profesor Tomoe, Witches 5
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Humanoid
Daimon (manga)
Krewni: Cyprine ("bliźniaczka")

Ptilol (jap. プチロル Puchiroru) – razem z Cyprine była piątą członkinią Witches 5, która pojawiła się w sezonie Sailor Moon S pierwszego anime, mandze i anime Crystal. Według Materials Collection, Ptilol wraz z Cyprine były jedną "bliźniaczką", ale kiedy walczyła Ptilol oddzielała się od Cyprine.

W pierwszym animeEdytuj

Ptilol i Cyprine pojawiły się w odcinku 123 anime. Twierdziły, że są najsilniejsze z Pięciu Wiedźm. Sailor Senshi miały duże trudności walcząc z nimi, ponieważ kiedy jedna z czarownic wchłania przychodzący atak, druga atakowała. Kiedy wchłaniały jakikolwiek atak przy pomocy ich magicznych różdżek, ich magiczne moce wzrastały. Wojowniczkom udało się je zniszczyć tylko przez oszukanie ich, aby zaatakowały siebie nawzajem.

W mandze i anime CrystalEdytuj

Cyprine i Ptilol zostały wezwane przez Kaolinite, aby zabiły uczniów, którzy uciekli z Akademii Nieskończoności. Po nieudanym ataku na Harukę Tenō, obie użyły swoich mocy do manipulowania uczuciami Senshi, aby atakowały siebie nawzajem. Zostały w końcu zabite przez Super Sailor Moon atakiem Rainbow Moon Heart Ache.

Cyprine i Ptilol zostały na krótko wskrzeszone przez Kaolinite w akcie 34 wraz z innymi wiedźmami. Zostały ostatecznie zabite przez Sailor Pluto i Sailor Neptune.

Zarówno Ptilol, jak i Cyprine były wiedźmami poziomu 999. Były najsilniejszymi członkiniami Pięciu Wiedźm.

MoceEdytuj

Etymologia imieniaEdytuj

Imię Ptilol pochodzi od minerału z gromady krzemianów – ptitolitu (klinoptylolit lub mordenitu).

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Bractwo Śmierci
BlackStar