FANDOM

To hasło dotyczy odcinka specjalnego anime, zobacz hasło o historii pobocznej w mandze.
Pierwsza miłość Ami-chan
SailorMoonSuperSplus
美少女戦士セーラームーン外伝 亜美ちゃんの初恋
Bishōjo Senshi Sērā Mūn gaiden: Ami-chan no hatsukoi
Reżyseria: Takuya Igarashi
Scenariusz: Ryōta Yamaguchi
Reżyser animacji: Miho Shimogasa
Premiera: 23 grudnia 1995
Potwór: Bonnûn

Pierwsza miłość Ami-chan (jap. 美少女戦士セーラームーン外伝 亜美ちゃんの初恋 Bishōjo Senshi Sērā Mūn gaiden: Ami-chan no hatsukoi; ang. Pretty Soldier Sailor Moon SuperS Plus: Ami's First Love) – odcinek specjalny wyświetlany w kinach przed Sailor Moon SuperS: The Movie. Wyemitowany po raz pierwszy 23 grudnia 1995 roku.

Opis odcinkaEdytuj

Ami otrzymuje list miłosny. Po chwili ona wraz z Usagi, Rei, Makoto, Minako i Chibiusą rozmawiają o tym. Dziewczyna zdradza, że listy miłosne źle na nią wpływają. Minako znów zaczyna się wymądrzać, co całą resztę (z Artemisem) wprawia w osłupienie. Kot poprawia dziewczynę. Minako zaczyna rozmyślać nad słowami Artemisa, co sprawia, że Ami zaczyna się śmiać. Następnie Ami przypomina, że trzeba się uczyć, bo zbliżają się egzaminy. Twierdzi, że w jej słowniku nie ma słowa miłość. Chibiusa troszkę się boi tego, co powiedziała Ami. Mako dziwi się, czy coś jest złego w nauce. Ami pokazuje jej magazyn, w którym znajduje się ranking światowych egzaminów. Tam dziewczyny widzą, że niejaka "Mercury" otrzymała 100% we wszystkich przedmiotach. Okazuje się, że to Ami, która wysyła wyniki pod tym pseudonimem. Po chwili pokazuje na kolejne pierwsze miejsce w rankingu - osobę pod pseudonimem "Mercurius". Artemis wyjaśnia, że Mercurius to Merkury po łacinie. Ami nie jest zadowolona faktem, że ktoś z nią rywalizuje. Usagi upomina dziewczynę, że za bardzo histeryzuje i trochę przesadza z tymi egzaminami. Reszta popiera jej słowa.

Zmiana scenerii. Egzaminy. Ami myśli, kim może być ten cały Mercurius. Po chwili widać, jak wszyscy patrzą na wyniki próbnych egzaminów. Ami dochodzi do wniosku, że spotka Mercuriusa, kiedy ona będzie pisała coraz więcej egzaminów i seminariów. Dla niej posiadanie rywala napędza ją do pracy. Czuje się podekscytowana. Zamierza się nie poddać. Wszyscy ludzie się na nią patrzą.

Luna opowiada, że dzień później (bo Luna jest narratorką) Ami zaczyna się pilniej uczyć. Widać pokój dziewczyny... cały w książkach! Po chwili niespodzianka. Znowu Mercurius jest w czołówce. Ami cały czas próbuje znaleźć odpowiedź na to, kim jest Mercurius. Radzi się w tym celu pozostałych dziewcząt. Mako myśli, że zwariowała. Minako z kolei zauważa, że u Ami coraz częściej widać wyraz twarzy wyrażający zakochanie. Ta jednak temu zaprzecza. Rei pyta, skąd Ami wie, że Mercurius to chłopak. Usa dodaje, że przezwisko Mercurius nie wyjaśnia, czy to on czy ona. Ami się zgadza, ale Minako chce wiedzieć, czego szuka w mężczyźnie. Reszta też prosi Ami o odpowiedź na pytanie Miny. Ami zdradza, że jej wymarzona miłość byłaby taka jak Albert Einstein! Dziewczyny są zdziwione.

Po chwili cała piątka (bez Ami) siedzi w Crown. Rei mówi, że nigdy nie widziała swej najmądrzejszej przyjaciółki w takim stanie, w jakim przed chwilą ją widziano. Wszystkie ją chwalą, że błyszczą jej oczy, zachowuje się kobieco. Pada pytanie: czy to może być jej pierwsza miłość??? Minako oferuje jej pomoc, jako bogini miłości (Wenus w mitologii rzymskiej była boginią piękna i miłości). Artemis odradza jej pomysł. Wszyscy postanawiają: za wszelką cenę chcą poznać Mercuriusa!

Wieczorem Usagi przebywa w gimnazjum. Spotyka Naru i Umino. Usa cieszy się, bo w każdej chwili może jej pomóc właśnie Gurio Umino! Pyta go o Mercuriusa. Ten zdradza, że Mercurius to jego przyjaciel. Usagi puszcza chłopaka i ląduje on na podłodze. Cieszy się, że Ami to szczęściara.

W tym czasie Ami przychodzi na dodatkowe zajęcia. Jest zestresowana. Zagraża Mercuriusowi, że nie wygra. W końcu zasypia. Budzi się już po lekcji.

Po chwili widać demona Terakoya. Z zaciekawieniem przypatruje się Ami. Dziewczyna z kolei źle się czuje. Po chwili Umino przyprowadza resztę do budynku, w którym przed chwilą była Ami. Po chwili widać samego Mercuriusa, ale nie widać jego twarzy. Tu się ujawnia, że Umino jest nazywany przez kolegę okularnikiem.

Następny dzień. Ami jest chora. To Terakoya wkradła się do jej umysłu. Atakuje ona Ami listami miłosnymi. W końcu kradnie Ami umysł! Po chwili Usa jak i Chibiusa przyprowadzają Mamoru do domu Ami. Słyszą krzyki Ami. Terakoya dalej kontynuuje dzieło zniszczenia. Ami w końcu zrywa przyczepiony do jej twarzy list. Usagi wbiega do jej pokoju. Nie ma jednak pokoju, jest przepaść. Usa zaczyna wołać o pomoc. Chibiusa pokazuje, na co ją stać. Odważnie wyrywa się, że chce wiedzieć kim jest demon (oni nie wiedzą, że to Terakoya). Ta już ma się przedstawiać, ale Ami przypuszcza, że to Mercurius. Terakoya twierdzi, że nie jest domniemanym Mercuriusem, lecz Ami dalej plecie swoje. W końcu wykrzykuje Mercury Crystal Power, Make Up i przemienia się w Super Sailor Mercury. Usa wie, że to nie Mercurius, lecz Ami mówi, że nie wiedziała, że Mercurius wtargnie do jej umysłu (nie wie, że to, z kim zaczyna to Terakoya). W końcu jedno uderzenie atakiem Mercury Aqua Mirage.

Crown. Ami nadal chce zobaczyć Mercuriusa (prawdziwego). Mina twierdzi, ze jej stopnie nie są takie dobre w porównaniu do Ami. Usa wnioskuje, że nie powinna przedstawiać Mercuriusa Ami. Mako też tak myśli. Na dodatek sama Ami podsłuchała rozmowę. Pyta dziewczyny o niego. W końcu pokazują jej jakiegoś gwiazdora, którego zdjęcie widnieje w magazynie i twierdzą, ze to Mercurius. Ami takiego sobie wyobrażała. W końcu Usagi mówi, ze widziała go podobnego do Umino, tylko nosi kwadratowe okulary. W końcu tłumaczy Mako genezę tego pseudonimu.

Ami nadal jest zdziwiona. Okazuje się, ze niby zniszczyła Mercuriusa, ale on nadal figuruje ex aequo z nią na pierwszym miejscu. W końcu uspokaja się i prosi, aby wszystko zostawić jej. Wie, że da z siebie wszystko.

Podstawowe daneEdytuj

  • Czas trwania: 16 minut
  • Reżyseria: Takuya Igarashi
  • Scenariusz: Ryōta Yamaguchi
  • Muzyka:
  • Na podstawie: Naoko Takeuchi
  • Scenografia: Junichi Higashi
  • Animacja: Miho Shimogasa
  • Redagowanie: Yasuhiro Yoshikawa
  • Słowa endingu: Naoko Takeuchi (ED)
  • Reżyser od muzyki: Yasuyuki Konno
  • Muzykę grał: Yuzo Hayashi (ED)
  • Producent: Toshihiko Arisako

ObsadaEdytuj

PiosenkiEdytuj

Opening

Brak

Ending

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj