FANDOM

Ten artykuł dotyczy kruków Rei Hino. Zobacz też artykuły o ataku Sailor Mars z gry arcade oraz o dwóch księżycach Marsa – Fobosie i Deimosie.
Phobos i Deimos
Phobos i Deimos (ludzka postać)
Seiyū: brak
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 3
akt 41 (ludzka postać)
Anime: odc. 10
Anime Crystal: odc. 3
PGSM: akt 3
Sera Myu: Usagi - Ai no Senshi e no Michi
Grze wideo: Sailor Moon (arcade)
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo
Miejsce zamieszkania: Świątynia Hikawa
Powiązania: Rei Hino/Sailor Mars;
Sailor Lead Crow (tylko manga)
Dane osobowe
Płeć: Kobiety
Gatunek: Zmiennokształtne humanoidy z planety Coronis (manga)
Kruki (reszta serii)

Phobos (jap. フォボス Fobosu) i Deimos (jap. ディモス Dimosu) – kruki Rei Hino.

Manga Edytuj

W mandze Phobos i Deimos po raz pierwszy pojawiły się w trzecim akcie. Miały też o wiele większą rolę niż w anime. Mogły się zmieniać w ludzi i więcej pomagały Rei. W akcie 41 dały dziewczynie Kryształ Marsa, który umożliwił jej przemianę w Super Sailor Mars.

W akcie 52 spotkały Sailor Lead Crow, która znała je z ich planety Coronis, gdzie razem uczyły się jak odczytywać sny, zanim Księżniczka Mars wybrała bliźniaczki na swoje towarzyszki. Zostały zabite przez Lead Crow, która zabrała ich Sailor Crystals.

Phobos i Deimos były prawie identyczne w ich ludzkich postaciach. Jedynym różniącym je szczegółem był kolor ich ubrania. Jednak w artbooku Original Picture Collection Volume IV, na ilustracji przedstawiającej wszystkich bohaterów, Phobos była w fioletowym ubraniu, a Deimos w czerwonym, natomiast w Original Picture Collection Volume V kolory ich ubrań były odwrócone. Ponieważ strony w mandze są czarno-białe, nie jest możliwe dowiedzieć się, która jest którą.

Phobos i Deimos są płci żeńskiej, na co wskazuje wypowiedź: "szczęśliwe bliźniaczki z najjaśniejszej boskiej galaktyki wybrane przez Księżniczkę Marsa (...)".

Pierwsze anime Edytuj

W anime Phobos i Deimos po raz pierwszy pojawiły się w odcinku 10. Mieszkały w Świątyni Hikawa. Potrafiły wyczuwać zło i atakowały ludzi, którzy chcieli skrzywdzić Rei.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

W serialu live action Phobos i Deimos pojawiły się tylko w akcie 3 jako cyfrowo animowane kruki. Nie zostały nazwane, pojawiły się tylko w pobliżu Świątyni Hikawa. Swoim krakaniem przestraszyły Usagi, która szła do Rei oddać jej bransoletkę.

Sailor Moon CrystalEdytuj

Pierwszy raz pojawiły się w odcinku 3 anime Crystal. Kiedy Usagi przyszła do Świątyni Hikawa po raz pierwszy, została zaatakowana przez dwa kruki, Phobos i Deimos, a Rei, wierząc że jest złym duchem, zaatakowała Usagi z Akuryō Taisan, dopiero wtedy stwierdzając, że się pomyliła.

MusicaleEdytuj

W musicalu Usagi - Ai no Senshi e no Michi, Death Ru przyjął postać Phobos, natomiast Death Debu Re – Deimos. Zrobili to, aby oszukać Ami, którą podejrzewali o posiadanie Kryształu Czystego Serca. W tym musicalu zostało zasugerowane, że Phobos i Deimos były tylko krukami.

GryEdytuj

W grze arcade Sailor Moon Phobos i Deimos pojawiły się w jednym z ataków Sailor Mars.

CiekawostkiEdytuj

  • Dwa księżyce Marsa nazywają się właśnie Phobos i Deimos.
  • W greckiej mitologii Phobos i Deimos były uosobieniem kolejno strachu i trwogi. Byli braćmi bliźniakami, synami Aresa, greckiego odpowiednika rzymskiego boga wojny Marsa.
  • Czasem Phobos i Deimos są brane za wrony, a nie za kruki, gdyż crows po angielsku oznacza nie tylko "kruki", ale wszystkie ptaki z rodziny krukowatych, czyli na przykład także "wrony".

Galeria Edytuj

Manga
Pretty Guardian Sailor Moon

Zobacz teżEdytuj