FANDOM

Petasos
ペタソス
Petasosu
Petasos
Przynależność: Królestwo Ciemności
Gatunek: youma
Płeć: kobieta
Pan(i): Nephrite
Śmierć: Atak Moon Tiara Action (Sailor Moon)
Pierwsze wystąpienie: Odc. 15 (anime)
Seiyū: Noriko Uemura

Petasos – trzynasta youma, która pojawiła się w piętnastym odcinku pierwszego sezonu anime. Jej esencja została wszczepiona do kapelusza noszonego przez pana Kunitachi jako część planu Nephrite'a gromadzenia energii dla Królestwa Ciemności.

OpisEdytuj

Petasos dała Kunitachiemu moc kontrolowania zwierząt z parku pozwalając mu na wygonienie załogi budowniczych i chronienie przyrody. Za każdym razem gdy korzystał z mocy youmy powodowało to wzrost poziomu mocy. Kiedy jego energia ostatecznie osiągnęła szczyt z jego kapelusza pojawiła się Petasos i pozbawiła go energii.

Petasos walczyła używając zwierząt parkowych lub wiążąc i dusząc swój cel pnączami, które tworzyła z rąk czy włosów. Uwięziła w ten sposób Czarodziejkę z Merkurego i Czarodziejkę z Księżyca, ale zostały one uratowane przez Czarodziejkę z Marsa.

Petasos próbowała ponownie zaatakować trzy wojowniczki, ale przeszkodziła jej w tym róża rzucona przez Tuxedo Mask, co dało możliwość Czarodziejce z Księżyca, aby zniszczyć youmę atakiem Moon Tiara Action.

CiekawostkiEdytuj

Petasos to kapelusz chroniący przed słońcem w starożytnej Grecji pochodzenia tesalskiego. Petasos ze skrzydłami stał się symbolem Hermesa, boskiego posłańca.

Wrogowie: Królestwo Ciemności