FANDOM

Nipasu
ニパス
Nipasu
Nipasu1
Przynależność: Rodzina Czarnego Księżyca
Gatunek: Droid
Płeć: Kobieta
Pan(i): Berthier
Śmierć: Atak Moon Princess Halation (Sailor Moon)
Pierwsze wystąpienie: Odc. 62 (anime)
Seiyū: Eriko Hara

Nipasudroid należący do Berthier, pojawiła się w szesnastym odcinku drugiego sezonu anime.

Za namową Berthier przybrała ludzką postać jako sprzedawczyni lodów, by przejąć drugi Kryształowy Punkt – lodziarnię Bob-Floy. Wszystkie lody zostały zainfekowane mroczną mocą, a kto je jadł stawał się pełen nienawiści i ostatecznie zamieniał się w lód. Ich plan został w końcu odkryty przez Artemisa, choć został on schwytany, zanim mógł powiadomić którąkolwiek z wojowniczek. Później, gdy Minako i Luna przeniknęły Bob-Floy i ostrzegły wojowniczki, wróg został pokonany.

Nipasu mogła latać i potrafiła oddechem stworzyć śnieżną zamieć tak intensywną, że mogła zamrozić osobę w ciągu kilku sekund.

Choć udało się jej zagonić w pułapkę inne wojowniczki, Ami Mizuno przybyła i zaatakowała Nipasu atakiem Shine Aqua Illusion. Droid następnie został zniszczony przez Sailor Moon za pomocą Moon Princess Halation.

EtymologiaEdytuj

Imię Nipasu pochodzi od greckiego słowa niphás (gr. νιφάς, pl. „śnieżynka”). Wygląd i moce droida Nipasu są nawiązaniem do kobiecego ducha z folkloru japońskiego Yuki-onna.

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Rodzina Czarnego Księżyca
BlackMoonSymbol