FANDOM

Murid
ムリード
Murīdo
Murid
Przynależność: Królestwo Ciemności
Gatunek: youma
Płeć: kobieta
Pan: Jadeite
Śmierć: Ataki Moon Tiara Action (Sailor Moon) i Fire Soul (Sailor Mars)
Pierwsze wystąpienie: Odc. 11 (anime)
Seiyū: Eriko Hara

Murid – dziesiąta youma, która pojawiła się w jedenastym odcinku pierwszego sezonu anime. Murid była potworem wezwanym przez Jadeite'a, aby zbierała energię dla Królestwa Ciemności z ludzi.

OpisEdytuj

Murid pozowała jako maskotka parku rozrywki Dreamland (pl. Kraina Marzeń), jako Dream Princess. W obu jej postaciach jako youma i jej przebraniu jako Dream Princess mogła tworzyć czerwoną mgłę, dzięki czemu wprowadzała swoje ofiary w sen na jawie. Następnie, pozbawiała ich energii z czerwonym jabłkiem, które nosiła.

Murid - Dream Princess

Murid jako Dream Princess

Kiedy Usagi, Rei i Ami udały się do Dreamlandu w celu zbadania tajemniczych zaginięć, Usagi została zafascynowana Dream Princess, choć Rei wyczuła dziwną aurę wokół niej. Ami poszła sama ją zbadać, ale została złapana przez nią w śnie, a jej energia była odprowadzana, zanim zrozumiała, że jabłko Dream Princess wysysało energię z ludzi. Rei zorientowała się, że coś złego się stało i wraz z Usagi przemieniły się i ruszyły za nią.

Ep11 6

Murid

Kiedy Sailor Moon i Sailor Mars po raz pierwszy skonfrontowały Dream Princess, ofiarowała girlandę z kwiatów Sailor Moon, która naprawdę była zamaskowanym jadowitym wężem zamieniającym swoim jadem w kamień. Kiedy ugryzł Sailor Mars, zamienił się w kamień. Sailor Mars uwolniła się od trucizny za pomocą Akuryō Taisan, a Murid ujawniła swoją prawdziwą formę jako youma. Tuxedo Mask wytrącił jej jabłko różą, co uwolniło ami, która przemieniła się w Sailor Mercury i dołączyła do Czarodziejek. Użyła Sabão Spray do wytworzenia mgły i zdezorientowania youmy, Sailor Mars użyła Akuryō Taisan, aby ją unieruchomić, a Sailor Moon użyła Moon Tiara Action wspólnie z Fire Soul Marsa, aby ostatecznie zniszczyć potwora.

CiekawostkiEdytuj

Wrogowie: Królestwo Ciemności