Mercury Aqua Rhapsody (pl. Wodna Rapsodia Merkurego) – atak Czarodziejki z Merkurego z mangi, anime, musicali i gier wideo. Zdobyła ten atak po osiągnięciu formy "Super".

Pierwsze anime[edytuj | edytuj kod]

Po raz pierwszy pojawił się w odcinku 151. Był najpotężniejszym atakiem Czarodziejki; jedynie Mercury Aqua Mirage był silniejszy, ale pojawił się tylko w Pierwszej miłości Ami-chan.

Przebieg

Na samym początku Super Sailor Mercury wyciąga rękę, na której pojawia się symbol jej planety i wykrzykuje Mercury. W tle widać harfę, następnie z symbolu Merkurego tworzy się strumień wody, a z niego formułuje się harfa. Senshi pociągając za struny harfy gra i jednocześnie wypowiadając słowa Aqua Rhapsody powoduje wydobycie się z niej strumieni wody, którymi celuje w przeciwnika.

Mercury Aqua Rhapsody animacja.gif

Manga[edytuj | edytuj kod]

W mandze Czarodziejka z Merkurego użyła tego ataku pierwszy raz w akcie 40, aby uwolnić się spod wpływu iluzji Rybiego Oka. Do wykonania ataku używała Harfy Merkurego.

W akcie 58 atak ten został użyty przez Złą Sailor Mercury, kontrolowaną przez Galaktyczne Bransolety Sailor Galaxii. Użyła go w połączeniu z atakiem Złej Sailor Mars, Mars Flame Sniper, w celu odebrania Sailor Moon jej Kryształu Srebrnego Księżyca. Jednak zamiast w Sailor Moon, moc tych dwóch połączonych ataków trafiła w Sailor Quartet, które osłoniły Sailor Moon własnymi ciałami.

Musicale[edytuj | edytuj kod]

Atak pojawił się po raz pierwszy w musicalu Sailor Moon SuperS - Yume Senshi - Ai - Eien ni..., gdzie także do jego przeprowadzenia Czarodziejka użyła Harfy Merkurego, lecz w innych wykonywała atak bez tego przedmiotu.

W musicalu Le Mouvement Final podobny atak, Mercury Aqua Galactica Rhapsody, został użyty przez Złą Sailor Mercury pod wpływem Sailor Galaxii.

Gry wideo[edytuj | edytuj kod]

Atak ten był również wykorzystywany w grach wideo Sailor Moon SuperS: Fuwa Fuwa Panic, Sailor Moon Sailor Stars: Fuwa Fuwa Panic 2 oraz Sailor Moon SuperS: Zenin Sanka!! Shuyaku Sōdatsusen.

Mercury Aqua Rhapsody (gra).gif

Atak w grze Zenin Sanka!! Shuyaku Sōdatsusen

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Harfa używana w tym ataku przypominała lirę, która według rzymskiej mitologii została wynaleziona przez Merkurego, boskiego posłańca.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Pierwsze anime

Klip wideo[edytuj | edytuj kod]

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.