FANDOM

Mała Dama
Smol
Seiyū: Kae Araki
Misato Fukuen (Crystal)
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 20
Anime: odc. 88
Anime Crystal: odc. 20
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Kryształowe Tokio
Zawód/zajęcie: następczyni tronu Ziemi
Aliasy: Usagi "Chibiusa" Tsukino
Formy: Czarna Dama, Sailor Chibi Moon, Super Sailor Chibi Moon, Eternal Sailor Chibi Moon, Princess Lady Serenity
Powiązania: Solar System Senshi (szczególnie Sailor Pluto i Sailor Saturn), Sailor Quartet, Diana, Helios
Dane osobowe
Data urodzenia: 30 czerwca
Wiek: 900+
Płeć: kobieta
Gatunek: człowiek
Grupa krwi: 0
Krewni: Nowa Królowa Serenity (matka),
Król Endymion (ojciec),
Królowa Serenity (babcia)

Księżniczka Usagi Mała Dama Serenity (jap. プリンセス・うさぎ・スモールレディ・セレニティ Purinsesu Usagi Sumōru Redi Sereniti; ang. Princess Usagi Small Lady Serenity), często pieszczotliwie nazywana Mała Dama (jap. スモールレディ Sumōru Redi; ang. Small Lady) przez rodziców i przyjaciół rodziny – córka Nowej Królowej Serenity i Króla Endymiona.

Smoll

Księżniczka Usagi Mała Dama Serenity to imię, pod którym Chibiusa jest znana w Kryształowym Tokio. W mandze imię to pojawia się częściej, a także zostaje wyjaśnione. Jest to imię nadane jej przez rodziców. Jedyną inną postacią, oprócz rodziny królewskiej i jej przyjaciół, która nazywa Chibiusę "Małą Damą", jest jej kotka Diana. Jej postać przedstawiona jako księżniczka pojawia się również w IV artbooku i w Materials Collection, w którym została narysowana wśród innych Senshi w sukniach Księżniczek Układu Słonecznego. Mała Dama jest na rysunkach autorki mangi przedstawiona w różowej, unikalnej kreacji. Natomiast w pierwszym anime nosi białą sukienkę i biżuterię bardzo podobną do sukienki Księżniczki Serenity, choć jest ona mniejsza. To jest największa różnica w wyglądzie sukni Małej Damy między mangą a anime.

W anime Chibiusa zmienia się w swoją postać księżniczki, kiedy potrzebuje więcej energii niż posiada jako zwykła dziewczynka, czy Sailor Chibi Moon, podobnie jak jej rodzice mogą stać się Księciem Endymionem i Księżniczką Serenity w razie potrzeby. W akcie 46 mangi wspomniane jest, że kiedy będzie odpowiednio dorosła stanie się Księżniczką Lady Serenity. Forma ta jest pokazana w IV i V artbooku oraz w snach Heliosa w mandze.

Później okazuje się, że nie potrzebuje pomocy Srebrnego Kryształu matki, gdyż posiada własny.

GaleriaEdytuj