FANDOM

Luna
Luna Art
Seiyū: Keiko Han (anime, PGSM)
Ryō Hirohashi (Crystal)
Aktorzy/aktorki: Tomoko Ishimura (musical)
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 1
Ukochany Księżniczki Kagui (ludzka postać)
Anime: odc. 1
Sailor Moon SuperS: The Movie (ludzka postać)
Anime Crystal: odc. 1
PGSM: akt 1
Sera Myu: Gaiden Dark Kingdom Fukkatsu Hen
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Doradczyni Sailor Moon
Aliasy: „Black” (tylko anime)
Formy: Luna Tsukino/Sailor Luna (tylko PGSM)
Powiązania: Sailor Moon, Artemis, Królowa Serenity
Dane osobowe
Wiek: 14–16
Płeć: kobieta
Gatunek: Inteligentna kotka z planety Mau
Krewni: Artemis (przyszły mąż), Diana (przyszła córka)

Luna (jap. ルナ Runa) – mówiąca kotka i doradczyni Usagi Tsukino. To ona po raz pierwszy wykryła moc Usagi jako Sailor Moon, ale w tym czasie nie zdawała sobie sprawy, że to właśnie ona była Księżycową Księżniczką.

Luna i jej partner Artemis byli doradcami Królowej Serenity w Srebrnym Milenium, a gdy królestwo zostało zniszczone, Serenity użyła mocy jej Srebrnego Kryształu, aby wysłać oba koty do przyszłości na Ziemię, aby obudziły wojowniczki, które miały chronić Księżniczkę.

Luna przebudziła Ami Mizuno jako Sailor Mercury, Rei Hino jako Sailor Mars oraz Makoto Kino jako Sailor Jupiter.

Ona i Artemis w przyszłości pobrali się i mieli córkę o imieniu Diana, która stała się doradczynią Chibiusy. Chibiusa posiada także zabawkę Lunę P, która wzorowana była na Lunie.

Pierwsze animeEdytuj

W pierwszym anime Luna przybrała ludzką postać tylko jeden raz, w Sailor Moon S: The Movie (który notabene był oparty na podstawie historii pobocznej mangi Ukochany księżniczki Kagui).

Luna kocha Artemisa z wzajemnością, jednak ich związek w anime przechodził przez kilka ciężkich prób. W odcinku 133 Luna była zła na swojego wybranka, ponieważ myślała, że ma kociątko z kimś innym. Nie była to prawda, gdyż tajemnicza mała kotka to była Diana, czyli przyszła córka Luny i Artemisa. ostatecznie wszystko się wyjaśniło.

W filmie Sailor Moon S: The Movie Luna zakochała się w człowieku, Kakeru Ōzorze, co nie podobało się Artemisowi. Pod koniec jednak Luna uświadomiła sobie, że to Artemis jest jej miłością.

MangaEdytuj

W mandze Luna i Artemis pochodzili z planety Mau. W czasach kryzysu mogła na pewien czas przybrać ludzką postać. Zdarzyło się to kilka razy, między innymi pierwszy raz w historii dodatkowej Ukochany księżniczki Kagui.

W ludzkiej postaci Luna ma bardzo długie, czarne włosy z dwoma odango po bokach jej głowy, a także błękitne oczy.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

W serialu live-action Luna była mówiącą i poruszającą się pluszową kotką (a nie prawdziwą). Jako efekt uboczny blasku Srebrnego Kryształu, staje się ludzką dziewczynką i przemienia w Sailor Lunę, aby trenować i pomagać pozostałym wojowniczkom.. Do swojej zwierzęcej postaci wraca poprzez kichnięcie lub kiedy jest pod wpływem szoku lub stresu. Jej moce opierają się na użyciu cukierków, niekiedy dzierżyła także ogromny składany wachlarz (harisen). Fani uważali ją za zastępstwo Chibiusy.

Jako pluszowa kotka, Luna była granatowa (a nie czarna, jak w anime i mandze), a jej oczy były niebieskie.

Głos pluszowej kotce Lunie podkładała Keiko Han (ta sama seiyū, co w pierwszym anime). Natomiast w rolę Luny w postaci ludzkiej wcieliła się Rina Koike.

MusicaleEdytuj

Luna pojawiła się w dwóch pierwszych musicalach, Gaiden Dark Kingdom Fukkatsu Hen oraz jego wersji poprawionej. Mimo że ona i Artemis w fabule dalej byli kotami, grali ich dorośli aktorzy w kostiumach kotopodobnych. W rolę Luny wcieliła się .

Luna pojawiła się dopiero w musicalu z 2018 roku, wystawionym przez zespół Nogizaka46. Tym razem pojawiła się jako maskotka poruszana na scenie przez operatorkę. W jej rolę wcieliły się Misato Matsumoto i Hiroko Wakasa.

PostacieEdytuj

Luna TsukinoEdytuj

Zobacz: Luna Tsukino.

Sailor LunaEdytuj

Zobacz: Sailor Luna.

Etymologia imieniaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

GaleriaEdytuj

Manga
Pierwsze anime
Anime Crystal
Musicale
Księżycowe koty

W skład grupy wchodzą:

Luna Artemis Diana Różowa kotka