FANDOM

Kryształ Lazurytu
青金石
Seikinseki
Saffer Crystal
Polska nazwa: Kryształ Lazurytu, Szafirowy Kryształ
Używany przez: Sailor Galaxia
Pierwsze pojawienie się w:
Mandze: akt 58

Kryształ Lazurytu lub Szafirowy Kryształ (ang. Saffer Crystal, Sapphire Crystal) – nazwa kryształu Sailor Galaxii w mandze. Jest to jeden z najpotężniejszych i najbardziej niszczycielskich Kryształów Czarodziejek w całej galaktyce. Miał czerwonopomarańczowy kolor i był umieszczony w jej broszce, którą nosiła pośrodku klatki piersiowej na jej sailor fuku.

Dzięki temu kryształowi Galaxia mogła używać mocy innych Sailor Crystals z całej galaktyki, które jej podwładne zebrały w Krysztale Ogrodu. Prawdopodobnie ten kryształ był również częścią jej broszki do przemiany w jej charakterystyczne złote sailor fuku.

CiekawostkiEdytuj

  • W języku angielskim nazwę tego kryształu tłumaczy się na Saffer Crystal lub na Sapphire Crystal. Tłumaczenie przedrukowanej mangi przez Kodansha USA używa drugiej wersji nazwy.
  • Saffer jest staroangielskim słowem oznaczającym zarówno "lapis lazuli" jak i "szafir", ale 青金石 seikinseki znaczy dosłownie "lazuryt".
  • Przed pierwszym spotkaniem z Chaosem, Sailor Galaxia nie była widziana ani ze swoimi bransoletami, ani z Kryształem Lazurytu.