FANDOM

Kryształ – ciało stałe, posiadające uporządkowany schemat ułożenia wewnętrznego cząsteczek, powtarzający się we wszystkich trzech wymiarach przestrzennych. Terminem tym określa się również materiał, który wygląda podobnie do prawdziwego kryształu. W serii Sailor Moon, kryształy pojawiają się bardzo często w fabule.

Kryształy w Sailor Moon Edytuj

W uniwersum Sailor Moon, istniały różne kryształy z magicznymi mocami. Zarówno bohaterowie pozytywni, jak i negatywni, używali kryształów i pragnęli zlokalizować bądź zniszczyć konkretny kryształ. Najbardziej znanym z tych kryształów jest Srebrny Kryształ, legendarny kryształ należący do Księżycowego matriarchatu. Sailor Senshi i Królestwo Ciemności pragnęli odnaleźć ten kryształ, łącznie z Księżycową Księżniczką, w pierwszym łuku fabularnym mangi, pierwszym sezonie pierwszego i drugiego anime oraz serialu live action.

Inne kryształy to między innymi:

Kryształy posiadane przez bohaterówEdytuj

Kryształy posiadane przez wrogówEdytuj

Królestwo CiemnościEdytuj

Rodzina Czarnego KsiężycaEdytuj

Bractwo ŚmierciEdytuj

Galaktyka CieniEdytuj

Inne kryształyEdytuj

MagiczneEdytuj

NiemagiczneEdytuj

Kryształ jako zwrotEdytuj

Słowo "kryształ" jest używane w uniwersum Sailor Moon z różnych powodów. Czasem używane jest dla estetyki, na przykład w przypadku Kryształowe Seminarium i Kryształowy Karylion. W innych przykładach, "kryształ" w nazwie oznacza, że coś zbudowane jest z kryształu lub zawiera kryształ, na przykład Kryształowe Tokio i Kryształowa Gwiazda.

Przedmioty ze słowem "kryształ" w nazwach Edytuj

PrzedmiotyEdytuj

MiejscaEdytuj

W innych przypadkach, słowo "kryształ" było używane jako część zwrotu, kiedy Sailor Senshi wykonywała atak lub przemianę; było to prawdziwe szczególnie w przypadkach, gdy do wykonania tych manewrów wymagany był prawdziwy kryształ.

Zwroty zawierające słowo "kryształ"Edytuj

AtakiEdytuj

PrzemianyEdytuj

InneEdytuj

Linki zewnętrzneEdytuj