FANDOM

Królowa Metaria
Metalia
Pierwsze wystąpienie: akt 6 (manga)
odc. 25 (anime)
akt 19 (PGSM)
odc. 7 (Crystal)
Seiyū: Noriko Uemura (anime)
Miyū Sawai (głos; PGSM)
Yōko Matsuoka (Crystal)
Informacje
Przynależność: Królestwo Ciemności
Miejsce zamieszkania: Punkt D, Biegun Północny
Zawód/zajęcie: Najwyższa władczyni Królestwa Ciemności
Tytuły: Wielka władczyni (jap. 大いなる支配者 Ōinaru shihai-sha)
Powiązania: Królowa Beryl
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Bezcielesna istota;
forma Chaosu (manga)

Królowa Metaria (jap. クイン・メタリア Kuin Metaria, ang. Queen Metaria) – postać z serii Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest to bezcielesna istota, która pełniła rolę najwyższej władczyni Królestwa Ciemności.

W pierwszym anime Edytuj

Mroczna istota pochodząca ze Słońca oraz mająca zdolność absorbowania energii i używania jej do powiększania swojego ciała i mocy. W czasach Księżycowego Królestwa zmanipulowała ziemską kobietę o imieniu Beryl – przyszłą Królową Beryl, używając jej uczucia do Księcia Endymiona. Połączona zazdrość Beryl i ludzi z Ziemi posłużyła Metarii do stworzenia armii i zaatakowania Księżycowego Królestwa. Po bitwie Królowa Metaria i Królowa Beryl zostały uwięzione przez Srebrny Kryształ.

Beryl, odrodzona na ziemi, odbudowała resztki Królestwa Ciemności na Biegunie Północnym. Metaria była za słaba, aby przybrać fizyczną formę, ale wydawała Beryl rozkazy poprzez czarną kulę. Jej życzeniem było odnalezienie Srebrnego Kryształu, dzięki któremu mogłaby odzyskać moc.

W anime pochodzenie Metarii nie zostało wyjaśnione, jednak pewne fakty, na przykład zbieranie przez nią energii podczas aktywności na Słońcu, mogły wskazywać na powiązanie z tą gwiazdą. Sposób ukazania się jej ostatecznej formy i sposób zawładnięcia Królową Beryl może również świadczyć o pewnych powiązaniach z Kwiatem Xenian.

W mandze Edytuj

W Pretty Guardian Sailor Moon Edytuj

W musicalach Edytuj

Etymologia Edytuj

Pierwszy człon jej imienia, kuin (jap. クイン), jest zniekształconym japońskim zapisem angielskiego wyrazu queen (jap. クイーン kuīn, pl. „królowa”). Nie wiadomo z jakich powodów z poprawnej formy usunięto przedłużenie samogłoski. Drugi człon — metaria (jap. メタリア) jest japońskim zapisem łacińskiego wyrazu mētāria („dotycząca granic, przynależąca granicom”). Wyraz ów w pewnym sensie może określać Królową Metarię. W mandze była ona zapieczętowana pod ziemią; pieczęć wskazuje na granicę między stronami wewnętrzną i zewnętrzną. Granica owa tedy odnosi się właśnie do Metarii. Także zapis metaria (jap. メタリア) odnosi się do angielskiego wyrazu „metal”, zapisywanym po japońsku jako metaru (jap. メタル), oraz łacińskiego (bądź starogreckiego) przyrostka -ia.[1]

W wersji mangi shinsōban i kanzenban, a także w odcinku 12 anime Crystal imię Królowej zostało zapisane literami łacińskimi jako QUEEN METARIA. Jej imię pochodzi od słowa „metal”, przez co fani wcześniej błędnie interpretowali zapis japoński jako Queen Metalia, a także ponieważ Japończycy w zapisie kana nie rozróżniają liter „r” i „l”.

GaleriaEdytuj

Przypisy Edytuj

  1. Wrogowie – Tsuki no kanata
Wrogowie: Królestwo Ciemności

Liderzy Królowa MetariaKrólowa Beryl
Generałowie JadeiteNephriteZoisiteKunzite
Neo Shitennō KaluniteHiddeniteHematiteKunzite
Youmy ManeginDD Girls
Inni Lemures LeaderLemuryPandemic 4

Liderzy Królowa MetariaKrólowa Beryl
Generałowie JadeiteNephrite/NefukichiZoisiteKunzite/Shin
Inni Dark MercuryMetaria EndymionMio Kuroki/Królowa MioPierroty