FANDOM

Jastrzębie Oko
Jastrzębie Oko (MatCol)
Seiyū: Toshio Furukawa
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 39
Anime: odc. 128
Sera Myu: Yume Senshi - Ai - Eien ni...
Informacje
Przynależność: Martwy Księżyc
Galaktyka Cieni (tylko musicale)
Miejsce zamieszkania: Namiot Cyrku Martwego Księżyca
Aliasy: Takano Torajima, Hikari Toriatama (tylko musicale)
Powiązania: Amazońskie Trio, Zirconia;
Kwartet Amazonek (tylko manga);
Królowa Beryl (tylko musicale)
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Jastrząb, który został zmieniony w człowieka

Jastrzębie Oko (jap. ホークス・アイ Hōkusu Ai; ang. Hawk's Eye) – jeden z Amazońskiego Tria.

W cyrku jest połykaczem ognia. Marzy o tym, żeby pewnego dnia otworzyć swój własny sklep w Las Vegas lub Ginzie.

W mandze Edytuj

W mandze Jastrzębie Oko ludzką postać zyskał dzięki magii PallaPalla z Kwartetu Amazonek. Został wysłany przez Amazonki, aby zaatakował Makoto Kino. Zwabił ją i Chibiusę do swojego sklepu zielarskiego, gdzie opowiedział im o swoich marzeniach o posiadaniu linii sklepów, co skłoniło Makoto do opowiedzenia mu o swoim marzeniu zostania właścicielką kwiaciarki i cukierni. Podarował im dwa pierścionki z Kamieniem Amazonek mówiąc, że spełniają marzenia. Mamoru Chiba dostał pierścień od Chibiusy, kiedy przyszła go odwiedzić, ale kiedy Makoto wróciła do sklepu Jastrzębiego Oka, z jej kamienia wydostały się lemury i zaatakowały ją, a następnie związały.

Po unieruchomieniu wojowniczki Jastrzębie Oko powrócił do swojej pierwotnej postaci i dołączył do PallaPalli i VesVes. Makoto udało się przebudzić i przemienić się w Super Sailor Jupiter, a następnie zaatakowała trójkę atakiem Jupiter Oak Evolution. Dwie Amazonki zdołały uciec, więc atak zniszczył jedynie Jastrzębie Oko.

W anime Edytuj

W anime Jastrzębie Oko został wysłany, aby odnaleźć Lustro Marzeń, w którym schował się Pegaz. Na swój cel wybierał starsze kobiety. Atakował innych ognistym oddechem.

Kiedy Amazońskie Trio postanawia zrezygnować z mocy, która zmieniła ich w ludzi, aby odbudować zniszczone Lustro Marzeń Usagi, Jastrzębie Oko powrócił do swojej pierwotnej postaci i zmarł. Wtedy pojawił się Pegaz i przywrócił Trio do życia dając im ich własne Lustra, aby mogli stać się prawdziwymi ludźmi.

W musicalach Edytuj

Yume Senshi - Ai - Eien ni... Edytuj

W tym musicalu jego osobowość była podobna do tej przedstawionej w anime. W jego rolę wcieliła się Tsukiko Tamura, a w wersji Kaiteiban tego musicalu – Hikari Ono.

Sailor Moon SuperS Special Musical Show Edytuj

W tym musicalu pojawiła się postać „Neo Hawk's Eye” (jap. ネオホークスアイ), którego zagrała również Hikari Ono.

Shin Densetsu Kourin Edytuj

W tym musicalu w jego rolę ponownie wcieliła się Hikari Ono. Pracował jako członek Galaktyki Cieni pod nadzorem Królowej Beryl, podwładnej Sailor Galaxii.

Amour Eternal Edytuj

W tym musicalu w jego rolę wcieliła się Riona Tatemichi.

Ataki Edytuj

Musicale

Grupowe ataki

Etymologia imienia Edytuj

  • Jego imię pochodzi od jednej z odmian kwarcu – jastrzębie oko lub sokole oko.

Ciekawostki Edytuj

  • W polskiej wersji mangi był przedstawiony jako kobieta.
  • W tłumaczeniu Polsatu serialu anime jego imię to Sokole Oko.

Galeria Edytuj

Wrogowie: Martwy Księżyc
DeadMoonSymbol

Wrogowie: Galaktyka Cieni
Starseed