FANDOM

Ikuko Tsukino
Ikuko Tsukino
Seiyū: Sanae Takagi
Yūko Mizutani (Crystal)
Aktorzy/aktorki: Kaori Moriwaka (PGSM)
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 1
Anime: odc. 1
Anime Crystal: odc. 1
PGSM: akt 1
Informacje
Przynależność: cywil
Miejsce zamieszkania: Rezydencja Tsukino w Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Gospodyni domowa
Powiązania: Jej rodzina, Chibi Chibi
Sugao Saitō, Luna Tsukino (PGSM)
matka Naru, matka Umino (anime)
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Człowiek
Krewni: Kenji Tsukino (mąż),
Usagi Tsukino (córka),
Shingo Tsukino (syn),
Chibiusa Tsukino (przyszła wnuczka),
Kousagi Tsukino (przyszła wnuczka, tylko Parallel Sailor Moon),
Mamoru Chiba (przyszły zięć)

Ikuko Tsukino (jap. 月野育子 Tsukino Ikuko) – postać epizodyczna z serii Sailor Moon, matka Usagi i Shingo, żona Kenjiego Tsukino.

Manga i animeEdytuj

Rola Ikuko jest niemal identyczna w mandze i anime. Najczęściej widzimy ją zajmującą się domem. Pomimo że z wykształcenia jest ekonomistką, wolała oddać się w całości rodzinie. Jest miłą kobietą i dobrą matką, choć miała surowe podejście dotyczące wyników w nauce Usagi i Shingo. Jednym z jej pierwszych występów w obu wersjach serii było nakrzyczenie na Usagi za jej słabe wyniki w teście szkolnym i dosłownie wyrzucenie jej z domu.

W łuku Black Moon w mandze Chibiusa mieszkała z rodziną Tsukino i nazywała ją "Ikuko-mama". Ikuko dbała o Chibiusę jak o córkę i traktowała ją tak samo jak Usagi i Shingo. Podobnie w sezonie Sailor Stars Chibi Chibi mieszkała z rodziną Tsukino i Ikuko dbała o nią jak o córkę.

W sezonie SuperS Jastrzębie Oko wybrał ją sobie za cel z powodu jego miłości do starszych kobiet i z przekonania, że ​​Pegaz może ukrywać się w jej pięknym śnie. Okazało się to nieprawdą i Ikuko została uratowana przez Super Sailor Moon i Super Sailor Chibi Moon.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

Ikukopgsm

W serialu live action, Ikuko była młodsza i bardziej nowoczesna, ale dalej okazywała matczyne uczucia swojej córce i dbała o nią. Tak jak w anime czy mandze, Ikuko i Usagi były sobie bardzo bliskie. W akcie specjalnym, Luna w ludzkiej postaci również zbliżyła się do Ikuko, ale nie były sobie tak bliskie jak Ikuko i Chibiusa w anime i mandze.

MusicaleEdytuj

Mimo że Ikuko nigdy osobiście nie pojawiła się w musicalach, Usagi wspomina ją bardzo często w superlatywach, mówi o jej dobroci i miłości do córki. W wersji kaiteiban Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth, Usagi skradła suknię ślubną jej mamy i założyła ją do parku myśląc, że Mamoru się jej oświadczy.

GaleriaEdytuj

Pierwsze anime
Anime Crystal