FANDOM

Helios
Helios (MC)
Seiyū: Taiki Matsuno
Aktorzy/aktorki: Yūta Enomoto (głos), Hikaru Hirayama (musicale)
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 39 (jako Pegaz)
akt 41
Anime: odc. 128 (jako Pegaz)
odc. 158
Sera Myu: Yume Senshi - Ai - Eien ni...
Informacje
Przynależność: Złote Królestwo
Miejsce zamieszkania: Eluzjon
Formy: Pegaz
Powiązania: Chibiusa / Princess Lady Serenity, Książę Endymion, Menady
Dane osobowe
Płeć: Mężczyzna
Gatunek: Humanoid

Helios (jap. エリオス Eriosu) – strażnik i kapłan Eluzjonu i Złotego Kryształu, przemieniony w Pegaza.

Manga Edytuj

Anime Edytuj

W anime Eluzjon był krainą wspieraną przez energię pięknych ludzkich marzeń. Królowa Nehellenia i jej podwładni z Cyrku Martwego Księżyca najechali Eluzjon w poszukiwaniu Złotego Kryształu, ale ponieważ nie miała pięknego sennego marzenia, nie była w stanie go zabrać. Zamiast tego schwytała zatem Heliosa i uwięziła go. Gdy chłopak ujrzał piękne światło snu Chibiusy, jego duch przyjął formę Pegaza i schronił się w nim.

Pegaz nie może żyć w zwykłym świecie, gdyż jego "naturalnym środowiskiem" jest Kraina Marzeń i Snów (Eluzjon), dlatego schronił się w snach człowieka o czystych i pięknych marzeniach. Osobą tą okazała się Mała Czarodziejka z Księżyca, czyli Chibiusa. Wkrótce zaprzyjaźniają się bardzo ze sobą; pod koniec serii staje się jasne, iż tych dwoje jest sobie przeznaczonych i że spotkają się w przyszłości.

Sailor Chibi Moon i Sailor Moon dostały od Pegaza nowe broszki pozwalające na transformacje w formę Super oraz nowe rodzaje broni; Chibiusa otrzymała Kryształowy Carillon, a Usagi dostała Księżycowy Kalejdoskop.

Pozostałym czterem czarodziejkom, czyli Guardian Senshi (Merkury, Mars, Jowisz, Wenus) Pegaz podarował nowe pałeczki transformacji, dzięki którym również mogły przemienić się w formy Super. Poza tym zwiększyły swoją moc i mogły używać nowych, silniejszych ataków.

Musicale Edytuj

Yume Senshi - Ai - Eien ni... Edytuj

W musicalu Yume Senshi - Ai - Eien ni... i jego wersji kaiteiban głosu użyczył mu Yūta Enomoto.

Amour Eternal Edytuj

W tym musicalu w jego rolę wcieliła się Hikaru Hirayama.

PostacieEdytuj

PegazEdytuj

Zobacz: Pegaz.

Etymologia Edytuj

  • Helios to w mitologii greckiej bóg i uosobienie Słońca, jeden z tytanów; utożsamiany z rzymskim Solem.

Ciekawostki Edytuj

  • Niektórzy fani sądzą, że Helios reprezentuje Słońce.

Galeria Edytuj