Ten artykuł dotyczy broni Sailor Saturn. Zobacz też atak z gry „Sailor Moon S Kurukkurin”.

Glewia Ciszy lub Kosa Ciszy (ang. Silence Glaive lub Silence Scythe) – przedmiot używany przez Sailor Saturn. Wojowniczka używała go do wykonywania większości jej ataków w obu anime, mandze, musicalach i grach wideo.

Opis[edytuj | edytuj kod]

To straszna broń, jaką dysponuje Sailor Saturn.

Glewia Ciszy ma kształt lancy albo dwuzęba — jednego z atrybutów Hadesa. Na końcu długiego drzewca znajduje się bowiem duże wygięte ostrze, przypominające trochę ostrze lancy, trochę kosy, a trochę topora. Czarodziejka może używać go jako narzędzie do walki wręcz, a także przy jego pomocy wykonuje swoje standardowe ataki. Można ją również przyrównać do guan dao – średniowiecznej chińskiej halabardy o długości około 2 m.

W mandze jest napisane:

"Gdy Bogini Śmierci zacznie nią [Glewią Ciszy] kosić, oznaczać to będzie koniec wszystkiego".[1]

Ataki[edytuj | edytuj kod]

Pierwsze anime
Manga
Anime Crystal
  • Death Reborn Revolution
Gry wideo

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Wygląd tej broni, która przypomina kosę, może być również odniesieniem do faktu, że mitologiczny Saturn był rzymskim bogiem rolnictwa i czasem był przedstawiany z sierpem.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]