FANDOM

Diana
Diana (Crystal)
Seiyū: Kumiko Nishihara
Shōko Nakagawa (Crystal)
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 19
Anime: odc. 133
Anime Crystal: odc. 19
Informacje
Przynależność: Księżycowe Królestwo, Kryształowe Tokio
Miejsce zamieszkania: Kryształowe Tokio; później Azabu-Jūban, Minato-ku, Tokio
Zawód/zajęcie: Doradczyni Sailor Chibi Moon,
tymczasowa strażniczka Drzwi Czasoprzestrzeni (manga i Crystal)
Powiązania: Król Endymion, Nowa Królowa Serenity, Mamoru Chiba, Chibiusa,
Sailor Pluto (manga i Crystal)
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Potomkini inteligentnych kotów z planety Mau
Krewni: Artemis (ojciec), Luna (matka)

Diana (jap. ダイアナ Daiana) – mówiąca mała szara kotka. Jest przyszłą córką Luny i Artemisa, a także towarzyszką Chibiusy.

Podobnie jak Usagi i Lunę czy też Minako i Artemisa, Chibiusę i Dianę łączyła bardzo bliska więź. Diana często przesiadywała na głowie Chibiusy.

Pierwsze anime Edytuj

W pierwszym anime, Diana pojawiła się dopiero w sezonie SuperS. W anime nigdy nie pokazano żadnych dowodów na to, że łączyła ją więź z Sailor Pluto, nigdy także nie przybrała ludzkiej postaci ani nie strzegła Drzwi Czasoprzestrzeni.

Manga i anime Crystal Edytuj

W mandze i anime Crystal, Diana pojawiła się znacznie wcześniej niż w pierwszym anime. Kotka pojawiła się w części Black Moon, która odpowiada drugiej części sezonu R pierwszego anime.

Podobnie jak jej matka i ojciec, potrafiła przyjąć ludzką postać w czasach kryzysu, jednak w przeciwieństwie do swoich rodziców, kotka w tej formie posiada ogon. Podobnie jak Chibiusa, włosy Diany w ludzkiej postaci spięte były w dwa odango.

Diana zaprzyjaźniła się z Sailor Pluto, dzięki temu, że Chibiusa i Pluto były dobrymi przyjaciółkami. Kotka przez krótki czas strzegła Drzwi Czasoprzestrzeni, gdy przekonała Sailor Pluto, że powinna dołączyć do pozostałych Sailor Senshi w walce z Rodziną Czarnego Księżyca.

Gry wideoEdytuj

Diana pojawiła się na krótko w openingu do gry wideo Sailor Moon: Another Story, razem z Nową Królową Serenity i Królem Endymionem

Etymologia imieniaEdytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Imię „Diana” zostało również wykorzystane jako imię wróżki w prototypowych szkicach Naoko Takeuchi. Ostatecznie jej postać nie została wykorzystana w serii.
  • Diana była zawsze bardzo uprzejma i formalna, zwracała się do Usagi i Mamoru jako „Serenity-sama” i „Endymion-sama”. (様 -sama – japoński tytuł grzecznościowy, głównie używany do nazywania osób o dużo wyższym statusie niż mówiący. Tytułuje się nim osoby, co do których mówiący chce okazać szacunek lub poważanie.)

Galeria Edytuj

Księżycowe koty

W skład grupy wchodzą:

Luna Artemis Diana Różowa kotka