Nie mylić z atakiem z gier wideo "Death Ribbon Revolution".

Death Reborn Revolution (pl. Rewolucja Śmierci i Odrodzenia) – atak Czarodziejki z Saturna używany przez nią w mandze, anime Crystal i musicalach.

Kiedy wojowniczka wykonywała ten atak, pojawiały się wokół niej wstążki, przez co atak ten mylony jest z jej innym atakiem z gry wideo, Death Ribbon Revolution. Mylony jest również z powodu podobnie brzmiących nazw obu ataków: "Reborn" w katakanie zapisywane jest jako リボーン Ribōn z długim o, natomiast "Ribbon" zapisywane jest jako リボン Ribon z krótkim o.[1]

Atak ten nie jest ostatecznym atakiem Sailor Saturn, który niszczył cały świat. Aby tego dokonać, Saturn musiała po prostu opuścić Glewię Ciszy z intencją doprowadzenia do końca wszystkiego.

Manga[edytuj | edytuj kod]

Dokładny efekt tego atak jest nieznany. Atak został pokazany na sześciu stronach mangi, na których masa wstążek zmaterializowała się znikąd, okręcając wokół Sailor Saturn i przedzierając się przez Pharaoh 90. Po tym jak wstążki go cięły, Pharaoh 90 wołał, że jego moc jest odbierana przez negatywną energię. Jednocześnie, ogromne ataki mocy tryskały z ziemi, niszcząc ruiny Akademii Nieskończoności i docierały do Galaktyki Tau zawieszonej w niebie. Jako że miało to miejsce po wypowiedzeniu zaklęcia przez Sailor Saturn, ale zanim całkowicie opuściła Glewię Ciszy, wydaje się to być częścią tego ataku.

Anime Crystal[edytuj | edytuj kod]

W Crystal atak wyglądał podobnie jak w mandze, wstążki fioletowej energii owijały się wokół Glewii Ciszy do czasu, gdy Sailor Saturn podniosła ją do góry. Wtedy ogromna kolumna mocy wystrzeliła pomiędzy Pharaoh 90 na Ziemi a Galaktyką Tau zawieszoną w niebie. Atak ściągnął z powrotem ogromne masy czarnej lawy, którymi Pharaoh 90 pokrył Ziemię, co zraniło go i najprawdopodobniej ogłuszyło bądź przytrzymało w miejscu, co pozwoliło Sailor Saturn na opuszczenie Glewii Ciszy w celu zniszczenia go.

Death Reborn Revolution (Crystal).gif

Musicale[edytuj | edytuj kod]

Czarodziejka z Saturna również wykorzystywała ten atak na różne sposoby, kilka razy w musicalach. Na przykład, w Sailor Moon Sailor Stars wykonała go razem z atakiem Starlight Honeymoon Therapy Kiss Czarodziejki z Księżyca, aby ożywić Sailor Senshi zabite przez Sailor Galaxię.

Po tym jak przebudziła się w Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth, wojowniczka użyła go, aby doprowadzić do końca świata, pozostawiając przy życiu tylko Czarodziejkę z Księżyca.

Gry wideo[edytuj | edytuj kod]

Jedynym atakiem Sailor Saturn w grze wideo Sailor Moon: Another Story i jednym z jej ataków w Sailor Moon SuperS: Various Emotion mógł być ten atak, ale istniały sprzeczności co do nazwy ataku, ponieważ był inaczej zapisywany w przewodnikach do gier, a inaczej w samej grze. W Another Story atak wojowniczki pojawił się w formie wstążek energii, które otaczały wielu wrogów w tym samym czasie. Natomiast w Various Emotion, atak pojawił się w formie podobnej do Death Ribbon Revolution z gry Sailor Moon SuperS: Zenin Sanka!! Shuyaku Sōdatsusen, z tą różnicą, że fala energii była fioletowa, a nie niebieska.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Dosłowne znaczenie znaków kanji użytych w japońskiej nazwie tego ataku w mandze to:
    • shi – śmierć;
    • 世界 sekai – świat;
    • 変革 henkaku – zmiana.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Manga

Klip wideo[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]