Czarodziejka z Urana (jap. セーラーウラヌス Sērā Uranusu, ang. Sailor Uranus) – bohaterka z serii Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego. Jej prawdziwą tożsamością jest Haruka Tenō.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Sama nazywa siebie Wojowniczką Nieba (jap. 天空の戦士 Tenkū no Senshi) i Wojowniczką Lotu (jap. 飛翔の戦士 Hishō no Senshi), pod opieką "Planety Niebios", odnosząc się do dosłownego znaczenia japońskiej nazwy dla Urana.

Jest jedną z czterech Outer Senshi, które w przeciwieństwie do Inner Senshi mają za zadanie ochronę Kryształowego Tokyo spoza jego granic.

Aktorki w musicalach[edytuj | edytuj kod]

W musicalach w jej rolę wcielały się:

Miała dwa wspólne image song z Sailor Neptune: "Chō bi! Uranus to Neptune" oraz "Harsh! Saint Cry!!".

Kostium[edytuj | edytuj kod]

Zobacz w osobnym artykule: Sailor fuku/Sailor Uranus.

Moce[edytuj | edytuj kod]

Kwestie transformacji[edytuj | edytuj kod]

Ataki i moce[edytuj | edytuj kod]

Przedmioty[edytuj | edytuj kod]

Zobacz w osobnym artykule: Przedmioty Sailor Uranus.

Etymologia imienia i moce[edytuj | edytuj kod]

Sailor Uranus nosi imię siódmej planety Układu Słonecznego. Uran został nazwany od Uranosa, który był bogiem i uosobieniem nieba w mitologii greckiej. W języku japońskim planeta Uran nosi nazwę Ten'ōsei (jap. 天王星): pierwsze dwa znaki kanji znaczą „król nieba”/„niebiański”, a trzeci wskazuje na obiekt astronomiczny. Dlatego też moce Sailor Uranus opierają się na nim.

Jest Wojowniczką Nieba (jap. 天空の戦士) i Wojowniczką Lotu (jap. 飛翔の戦士), pod opieką "Planety Niebios". Moce Haruki nawiązują do rzymskiej mitologi, gdzie Uran jest bogiem nieba. Są inspirowane zachodnią astrologią, w której planeta Uran jest związana z klęskami żywiołowymi, takimi jak: trzęsienia ziemi, tornada, tajfuny i huragany. Czarodziejka ma władze nad wiatrem i ziemią, o czym świadczą nazwy jej ataków. Dziewczyna posiada też Space Sword jeden z 3 talizmanów, którego moc może połączyć z właścicielkami pozostałych talizmanów w celu utworzenia bariery. Sailor Uranus dysponuje także ogromną siłą fizyczną.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]