Czarodziejka z NeptunaGaleria

Czarodziejka z Neptuna (jap. セーラーネプチューン Sērā Nepuchūn, ang. Sailor Neptune) – bohaterka z serii Czarodziejka z Księżyca stworzonej przez Naoko Takeuchi. Jest też jedną z czterech Czarodziejek Zewnętrznego Układu Słonecznego. Jej prawdziwą tożsamością jest Michiru Kaiō.

Opis postaci[edytuj | edytuj kod]

Sama nazywa siebie Wojowniczką Głębokich Wód (jap. 深海の戦士 Shinkai no Senshi) i Wojowniczką Objęcia (jap. 抱擁の戦士 Hōyō no Senshi), pod opieką "Planety Mórz", odnosząc się do dosłownego znaczenia japońskiej nazwy dla Neptuna.

Sailor Neptune nazywana jest także Wojowniczką Głębokich Wód[1] i Wojowniczką Zrozumienia.[2] Jej moce są związane z oceanem (nie tylko z wodą, ta jest domeną Sailor Mercury). Za czasów Srebrnego Milenium Michiru była również Księżniczką swojej planety na Zamku Tryton. Było jej powierzone zadanie strzeżenia Układu Słonecznego przed atakami z zewnątrz.

Aktorki w musicalach[edytuj | edytuj kod]

W musicalach w jej rolę wcielały się:

Miała dwa wspólne image song z Sailor Uranus: "Chō bi! Uranus to Neptune" oraz "Harsh! Saint Cry!!".

Kostium[edytuj | edytuj kod]

Zobacz w osobnym artykule: Sailor fuku/Sailor Neptune.

Moce[edytuj | edytuj kod]

Kwestie transformacji[edytuj | edytuj kod]

Ataki i moce[edytuj | edytuj kod]

Przedmioty[edytuj | edytuj kod]

Zobacz w osobnym artykule: Przedmioty Sailor Neptune.

Etymologia imienia i moce[edytuj | edytuj kod]

Sailor Neptune nosi imię ósmej planety Układu Słonecznego. Neptun został nazwany od Neptuna – w mitologii rzymskiej bóg wód, chmur i deszczu, odpowiednik greckiego Posejdona, boga morza. W języku japońskim planeta Neptun nosi nazwę Kaiōsei (jap. 海王星): pierwsze dwa znaki kanji znaczą „król morza”, a trzeci wskazuje na obiekt astronomiczny. Dlatego też moce Sailor Neptune opierają się na nim.

Jest Wojowniczką Głębokich Wód (jap. 深海の戦士) i Wojowniczką Objęcia (jap. 抱擁の戦士), pod opieką "Planety Mórz". Potrafi także połączyć moc swojego talizmanu z właścicielkami pozostałych talizmanów w celu utworzenia pola siłowego.

Podobnie jak reszta wojowniczek potrafi stworzyć pole ochronne i lewitować, czy latać.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Takeuchi, Naoko (November 2, 1994). Bishoujo Senshi Sailor Moon Tom 8, Akt 26. Kodansha. ISBN 4-06-178790-X.
  2. 1997 Winter Special Musical - Pretty Soldier Sailor Moon Sailor Stars (Revised)