Cyprine
Cyprine manga
Seiyū: Yuriko Fuchizaki
Umeka Shōji (Crystal)
Aktorzy/aktorki: Michiho Matsumoto, Saeri Amano, Maana (musicale)
Pierwsze wystąpienie w:
Mandze: akt 27
Anime: odc. 123
Anime Crystal: odc. 28
Sera Myu: Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth
Informacje
Przynależność: Bractwo Śmierci
Miejsce zamieszkania: Laboratorium Witches 5 (prawdopodobnie w Tokio)
Zawód/zajęcie: Witches 5
Powiązania: Profesor Tomoe, Witches 5
Dane osobowe
Płeć: Kobieta
Gatunek: Humanoid
Daimon (manga)
Krewni: Ptilol ("bliźniaczka")
Cyprine (jap. シプリン Shipurin) – razem z Ptilol była piątą członkinią Witches 5, która pojawiła się w sezonie Sailor Moon S pierwszego anime, mandze i anime Crystal. Według Materials Collection, Cyprine wraz z Ptilol były jedną "bliźniaczką", ale kiedy walczyła, Ptilol oddzielała się od Cyprine.

W pierwszym animeEdytuj

Cyprine jest przebiegła, rywalizuje z Kaolinite, podobnie do Viluy. Pojawia się w odcinku 123. Rzuca na uczniów Akademii Nieskończoności zaklęcie i ich zwabia w pułapkę. Prawdopodobnie zaplanowała pojawienie się Czarodziejek. Po odkryciu ich tożsamości, było jej łatwo wcielić plan w życie. Widziała Inner Senshi, zabierając czyste serca uczniów. Przeniosła je do komnaty, skąd uciec się nie dało. Ma niezwykłe moce. Potrafi odeprzeć ataki Wojowniczek, kiwając palcem. Do wykonywania tych czynności potrzebna jest jej czarodziejska pałeczka z błękitną gwiazdą na górze. W wykończeniu Wojowniczek pomagała jej również Ptilol, jej bliźniaczka. Gdy Jowisz ją atakowała, była na tyle silna, aby odeprzeć atak. Ale połączenie sił Wojowniczek je pokonało. Mars i Jupiter je zaatakowały, po czym wściekłe wiedźmy chciały je zabić. Jednak te się osunęły na ziemię, po czym wiedźmy przeniknęły się swoimi atakami. Można uznać, że Cyprine się zabiła swoją własną bronią.

W mandze i anime CrystalEdytuj

W mandze i Crystal Cyprine prowadziła szkolenia na czarownice oraz zajęcia ze sztuki magicznej.

Cyprine i Ptilol zostały wezwane przez Kaolinite, aby zabiły uczniów, którzy uciekli z Akademii Nieskończoności. Po nieudanym ataku na Harukę Tenō, obie użyły swoich mocy do manipulowania uczuciami Senshi, aby atakowały siebie nawzajem. Zostały w końcu zabite przez Super Sailor Moon atakiem Rainbow Moon Heart Ache.

Cyprine i Ptilol zostały na krótko wskrzeszone przez Kaolinite w akcie 34 wraz z innymi wiedźmami. Zostały ostatecznie zabite przez Sailor Pluto i Sailor Neptune.

Cyprine razem ze swoją "bliźniaczką" była wiedźmą poziomu 999. Były najsilniejszymi członkiniami Pięciu Wiedźm.

W musicalach Edytuj

Mugen Gakuen - Mistress Labyrinth Edytuj

W tym musicalu Cyprine odgrywała rolę podobną do mangowej – była doskonałym daimonem stworzonym przez profesora Tomoe, ale jej osobowość odpowiadała tej przedstawionej w anime. W jej rolę wcieliła się Michiho Matsumoto, a w wersji Kaiteiban tego musicalu – Saeri Amano.

Un Nouveau Voyage Edytuj

W tym musicalu w rolę Cyprine wcieliła się Maana.

MoceEdytuj

Etymologia imieniaEdytuj

Imię Cyprine pochodzi od minerału z gromady krzemianów – wezuwianu, a dokładniej od jego pewnej odmiany o nazwie cypryn – należy do minerałów szeroko rozpowszechnionych, występuje w bardzo wielu regionach Ziemi. Cypryn jest odmianą wezuwianu o jasnoniebieskim kolorze.

GaleriaEdytuj

Wrogowie: Bractwo Śmierci
BlackStar

Królestwo CiemnościObcy MakaijuRodzina Czarnego KsiężycaBractwo ŚmierciCyrk Martwego KsiężycaGalaktyka Cieni