FANDOM

Boska moc Świętego Graala! Podwójna przemiana Księżyca
Logo ep111
聖杯の神秘な力! ムーン二段変身
Seihai no shinpi na chikara! Mūn nidan henshin
Sezon: Sailor Moon S
Reżyseria: Hiroki Shibata
Scenariusz: Sukehiro Tomita
Reżyser animacji: Ikuko Itō
Premiera: 22 października 1994
CHRONOLOGIA
Poprzedni: Śmierć Urana i Neptuna? Pojawienie się Talizmanów
Następny: Kto jest prawdziwym Mesjaszem? Chaos światła i ciemności

Boska moc Świętego Graala! Podwójna przemiana Księżyca (jap. 聖杯の神秘な力! ムーン二段変身 Seihai no shinpi na chikara! Mūn nidan henshin) – 22 (111) odcinek trzeciej serii anime. Jego premiera odbyła się w Japonii 22 października 1994 roku.

Opis odcinkaEdytuj

Odcinek zaczyna się w momencie, w którym skończył się poprzedni. Pięć wojowniczek gromadzą się przy nieruchomych ciałach Sailor Uranus i Sailor Neptune, których talizmany nadal unoszą się nad nimi w powietrzu. Sailor Mars sprawdza puls Sailor Uranus i stwierdza, że nadal żyje. Ostatkiem sił prosi czarodziejki, by zaopiekowały się dwoma talizmanami, a także by zdobyły trzeci, a wtedy połączyły je wszystkie razem, by otrzymać legendarny Święty Graal i oddały go Mesjaszowi Światła, który będzie w stanie użyć go w sposób mogący uchronić świat od Ciszy.

Haruka traci przytomność i wtedy czarodziejki zostają zaatakowane potężną ścianą ognia. Okazuje się, że Eudial jakoś przeżyła upadek i przy pomocy swego ognistego niszczyciela II odbiera dziewczynom talizmany. Usagi przemienia się i próbuje przeciwstawić swoją moc płomieniom, ale okazuje się za słaba. Eudial łapie czarodziejki w ognisty krąg. Mercury i Mars próbują go zniszczyć, ale ich ataki tylko podsycają płomienie. Eudial ucieka i w chwili, gdy zdaje się, że czarodziejki się usmażą, do kościoła wpadają Tuxedo Mask wraz z Sailor Chibi Moon. Ta ostatnia dzięki Lunie P gasi płomienie. Dziewczyny rzucają się w pogoni za wiedźmą, a Tuxedo Mask zostaje przy Uranie i Neptunie. Tymczasem Eudial zauważa, że jest goniona i rozlewa po korytarzu super mocny klej. Wpadają w niego wszyscy... za wyjątkiem sailor Moon, która dosłownie po plecach towarzyszek podąża do celu. Ostatecznie dogania Eudial w jednej z wielkich sal. Następuje kolejna walka, ogień kontra księżycowa moc, ale ponownie Sailor Moon ulega sile przeciwniczki.

I wtedy na scenę wychodzi tajemnicza Setsuna. Przemienia się w Czarodziejkę z Plutona i ukazuje wszystkim zgromadzonym (w międzyczasie przybywa resztą dziewcząt) posiadany na swej Garnet Rod trzeci talizman – Garnet Orb. Z jego pomocą odbiera Eudial pozostałe dwa talizmany i przy ich pomocy sprowadza do sali Harukę i Michiru i zwraca im ich kryształy serc. Wtedy z połączenia wszystkich trzech talizmanów powstaje poszukiwany Święty Graal. Wszystkie obecne osoby w tym świeżo przybyły Tuxedo Mask i Eudial z fascynacją wpatrują się w to niepowtarzalne zjawisko. I w chwili, gdy materializacja zostaje zakończona, Eudial rozpoczyna kolejny desperacki atak. Otacza wszystkich obecnych płomieniami ze swego niszczyciela i biegnie, by dorwać w swoje łapy Świętego Graala. Przeszkadza jej w tym Usagi, która nie zważając na płomienie biegnie ramię w ramię z Eudial. Ostatecznie to ona wychodzi zwycięsko z tego pojedynku i zdobywa Graala. Eudial zostaje odrzucona mocą artefaktu, a Usagi zostaje napełniona mocą Graala. Teraz możemy z zachwytem obserwować jej przemianę w Super Czarodziejkę z Księżyca. Wtedy wściekła i zdeterminowana Eudial dokonuje swego ostatniego desperackiego ataku niszczycielem. Przepełniona nową mocą Usagi, nie robi sobie nic z jej wysiłków i dosłownie wywala wiedźmę przez okno. Razem z jej płomieniami. Wtedy jednak Usagi się niestety cofa do swojej poprzedniej postaci. Haruka i Michiru uznają, że to nie ona jest Mesjaszem i składają nową przysięgę mającą na celu odnalezienie Mesjasza.

Tymczasem wściekła Eudial ucieka swoim autem. Niestety nigdy nie dojeżdża na miejsce, gdyż zostaje wyeliminowana przez swoją podwładną. Tymczasem w laboratorium profesor Tomoe także wyczuwa ogromne drżenie mocy związane z ujawnieniem się Graala, ale biorąc pod uwagę fakt, że razem z całym budynkiem nie wyparował, dochodzi do wniosku, że Mesjasza Światła jeszcze nie odnaleziono. Jednak nie tylko profesor wyczuł pojawienie się Graala. Także pewna dziewczynka w chwili pojawienia się artefaktu, zaczęła uwalniać własną moc...

Obsada Edytuj

GaleriaEdytuj

UwagiEdytuj

  • Polski tytuł odcinka Polsatu to Święty Graal.