Akuryō Taisan
悪霊退散
Akuryō Taisan
Akuryo Taisan (Crystal S03)
Wykonany przez: Rei Hino / Sailor Mars
Sailor Venus (raz; tylko manga)
Przedmiot(y): Ofuda[1]
Pierwsze użycie w:
Mandze: akt 3
Anime: odc. 10
Anime Crystal: odc. 3
PGSM: akt 3
Sera Myu: Gaiden Dark Kingdom Fukkatsu Hen

Akuryō Taisan (pol. Zły duchu, przepadnij) – jedna z mocy Rei Hino jako miko. Jest to również jeden z jej pierwszych ataków jako Czarodziejki z Marsa w większości adaptacji z serii Sailor Moon. "Akuryō Taisan" to japoński zwrot używany do wypędzania złych duchów i demonów, który tłumaczy się jako „rozproszcie się, złe duchy”.

Pierwsze animeEdytuj

W anime Rei nauczyła się tego zaklęcia już jako miko, a nie jako wojowniczka, mogła z niego korzystać także podczas przebywania w nieprzemienionej formie. Po raz pierwszy użyła go na Usagi w odcinku 10, kiedy poczuła złego ducha. Po raz pierwszy użyła go jako Czarodziejka z Marsa w następnym odcinku, aby pozbyć się trucizny Murid i powstrzymać swoją rękę od zmienienia się w kamień.

AkTai1

Końcowa faza Akuryō Taisan

Aby wykonać ten atak Rei wykrzykuje Akuryō Taisan, a następnie umieszcza pergamin ofuda na wrogu. Czasem również intonuje sylaby kuji: "Rin, Pyō, , Sha, Kai, Jin, Retsu, Zai, Zen" (jap. 臨、兵、闘、者、皆、陣、列、在、前; po połączeniu w zdaniu dosłownie oznacza to „wszyscy wojownicy ustawili się w szyku w gotowości”) – trzymając ofudę przed wykonaniem ataku. Zwykle stosowała go, aby unieruchomić wroga, dając czas wojowniczkom na atak. Był również stosowany do oczyszczania ludzi ze złego wpływu demonów.

MangaEdytuj

Ten atak pojawił się w wielu postaciach w mandze. Po raz pierwszy Rei użyła go w akcie 3, wyglądał podobnie jak w anime: rzuciła ofudą w Usagi, kiedy poczuła złą energię. Gdy jako czarodziejka używa go później, nie używała już ofudy, a sam atak miał postać kuli ognistej energii, podobnej do Yōma Taisan. Użyła tego ataku, by uwięzić Jadeite'a w płomieniach, w których spłonął. Kiedy użyła Akuryō Taisan przeciw cieniowi Nephrite'a w akcie 4, wyglądał on jak ściana ognia. Był to jedyny atak używany przez Sailor Mars w części Dark Kingdom mangi. W tej części został użyty łącznie 5 razy.

Po części Dark Kingdom Senshi użyła tego ataku tylko jeszcze jeden raz w głównej części fabularnej mangi (szósty raz): podczas części Yume w akcie 41 użyła Akuryō Taisan przy pomocy pojedynczej ofudy, aby odeprzeć atak Tygrysiego Oka. Sailor Mars użyła tego ataku także przeciwko Zoisite'owi w historii pobocznej mangi Wspomnienie o casablankach, gdzie wykonała go za pomocą wielu ofud (siódmy raz). Łącznie atak ten został użyty 7 razy w całej mandze przez Rei Hino/Sailor Mars.

W trzeciej historii o egzaminach, Bitwa w szkole Rei i Minako, kiedy Rei została opętana przez Ghost Cistern, Sailor Venus użyła tego ataku, aby zniszczyć złego ducha, co później zirytowało Rei.

Anime CrystalEdytuj

Atak ten był używany niespójnie w anime Crystal. Kiedy Rei użyła tego ataku po raz pierwszy jako Sailor Mars w odcinku 3, przywołała znikąd ofudę i użyła jej do stworzenia kręgu niebieskiej energii. Potem niebieska energia przemieniła się w ogień, który wojowniczka zebrała w ręce i rzuciła nim w Jadeite'a w sposób podobny jak w ataku Burning Mandala z pierwszego anime.

W odcinku 4 atak wyglądał jak zwykły podmuch ognia, który wystrzeliła z jej ręki. W odcinku 5 Sailor Mars rzuciła kilka czerwonych ofud, który wybuchły w kontakcie z atakiem płatków kwiatów youmy Nephrite'a.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

Atak ten po raz pierwszy pojawił się w akcie 3 serii live-action, gdy Rei rzuciła jeden pergamin ofuda na unoszące się liście. To był jedyny raz, kiedy użyła tego ataku w cywilnej formie. Po raz pierwszy użyła ataku jako Sailor Mars przeciwko potworowi w akcie 4. Aby wykonać atak najpierw zataczała okrąg rękoma, a później wyrzucała ręce przed siebie, uwalniając strumień ognia i ofud.

Akuryō Taisan PGSM

MusicaleEdytuj

Atak ten pojawił się już w pierwszym musicalu Gaiden Dark Kingdom Fukkatsu Hen. Został użyty przez Rei przeciwko Harunie Sakuradzie, aby zmusić ją do ujawnienia jej prawdziwej tożsamości jako youmy Manegin.

Gry wideoEdytuj

Ten atak został użyty w jednej grze wideo. W grze arcade Sailor Moon, Sailor Mars potrzebowała trzech kryształów, aby wykonać ten atak. Podczas ataku w animacji pełnoekranowej, wirowała ona z dwoma pergaminami ofuda w dłoniach.

Akuryō Taisan arcade

Atak w grze arcade

CiekawostkiEdytuj

  • Michie Tomizawa, aktorka podkładająca głos Rei Hino/Sailor Mars w pierwszym anime, wyznała w wywiadzie, że pierwszych dwóch odcinkach, gdy został użyty ten atak, zamian Jin (陣) mówiła Chin (陳), dopóki członek ekipy zauważył błąd i ją poprawił.
  • W angielskim dubbingu DiC atak nazwano Mars Fireball Charge i nie miał żadnego powiązania z jej statusem jako miko. Przez to wielu anglojęzycznych fanów zastanawiało się, dlaczego Rei mogła używać takiego ataku, gdy nie była przemieniona w Senshi. Ponadto sceny z demonem otoczonym płomieniami, który pojawiał się pomiędzy każdym słowem skandowanej intonacji zostały zastąpione przez kulę ognia. Te zmiany zostały później poprawione w dubbingu Viz.

Klipy wideoEdytuj

Pierwsze anime
Anime Crystal
Serial aktorski

PrzypisyEdytuj

  1. W mandze i anime Crystal Sailor Mars nie zawsze używała ofudy do wykonania ataku.