FANDOM

Łańcuch Wenus (ang. Venus Chain) – pasek noszony przez Czarodziejkę z Wenus w mandze, serialu live-action Pretty Guardian Sailor Moon oraz anime Sailor Moon Crystal. W oryginalnym anime i grach wideo łańcuch pojawił się jako spirala energii, którą wojowniczka przyzywała do wykonania swoich ataków.

Pierwsze animeEdytuj

Łańcuch Wenus nie był fizyczną bronią w anime, ale pojawiał się jako świecąca spirala energii w kształcie serc. Wojowniczka przyzywała ją do wykonania atak Venus Love-Me Chain. Dlatego też łańcuch nie był częścią jej sailor fuku. Pierwszy raz użyła go w odcinku 65.

MangaEdytuj

W mandze był to łańcuch o złotoczerwonych ogniwach, który Czarodziejka nosiła w pasie, a także używała w niektórych atakach. Ogniwa łańcucha przyjmowały kształt serc, kiedy wykonywała atak Venus Love-Me Chain, ale w ataku Venus Wink Chain Sword były okrągłe. Kiedy wojowniczka osiągnęła formę "Super", łańcuch został zastąpiony przez Bicz Miłości.

Anime CrystalEdytuj

Łańcuch był używany przez wojowniczkę w taki sam sposób jak w mandze i również nosiła go w pasie. Wyglądał jednak zupełnie inaczej, ogniwa miały kształt czerwonych kuleczek, połączonych pojedynczym łańcuszkiem ze złota.

Pretty Guardian Sailor MoonEdytuj

W serii live-action łańcuch przypominał ten z mangi. Venus nosiła go jak pasek, tak samo jak w wersji shinsōsban mangi. Używała go w ataku Venus Love-Me Chain, a także do obrony i fizycznego ataku.

Gry wideoEdytuj

W wielu grach wideo łańcuch przypominał wersję z pierwszego anime, czyli miał postać energii w kształcie złotych serc, wykorzystywanej w atakach wojowniczki. Oryginalnym atakiem, który pojawił się tylko w grach, jest Chain Explosive z dwóch bijatyk: Sailor Moon S: Jōgai Rantō!? Shuyaku Sōdatsusen i Sailor Moon SuperS: Zenin Sanka!! Shuyaku Sōdatsusen.

W bijatyce Sailor Moon na Mega Drive, Sailor Venus używała łańcucha do zwykłego ataku, jak bicza. Dzięki temu zasięg jej ataku był większy niż u pozostałych wojowniczek.

CiekawostkiEdytuj

  • Łańcuch został nazwany już w akcie 11 jako "Bicz Miłości" (ang. Whip of Love) przez samą Sailor Venus.[1][2] Następny łańcuch, który Venus używała od momentu otrzymania Kryształu Wenus i umożliwienia jej przemiany w wersję "Super", tak właściwie został przez nią nazwany jako "Bicz Bogini Miłości i Piękna" (ang. Whip of the Goddess of Love and Beauty).[3][4]

GaleriaEdytuj

Anime Crystal
Serial aktorski

PrzypisyEdytuj

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4