FANDOM

Death Phantom
ワイズマン
Wiseman
Biográfia
Nem

Férfi

Faj

Ismeretlen

Hovatartozás

Fekete Hold

Lakóhely

Nemezis

Foglalkozás

Fekete Hold

Más nevek

Death Phantom

Megalkotás
Szinkronos neve

Öregember

Első megjelenés

Manga: 15. fejezet
Anime: 60. rész

Színészek

Eiji Maruyama
Garai Róbert

Death Phantom (デス・ファントム), más néven Wiseman (Öregember) nem más, mint a Káosz jövőbeli formája. Emberi alakja nincs, gyakorlatilag egy sötét, csuklyás köpeny mögé bújt karakterként jelenik meg, aki egy varázsgömböt tart maga előtt. Az animében egy alkalommal csak egy koponya látható az arca helyén, s később kiderül, hogy Death Phantom és Wiseman ugyanaz az entitás.

A mangában Death Phantom egy ember volt, aki a jövőbeli kristályvárosban élt, s sötét praktikákat kezdett el űzni. Gonosz erőkre és hihetetlen manipulációs képességekre tett szert. Büntetésből az elhagyott Nemezis bolygóra száműzték. Szelleme azonban eggyé vált a bolygóval, s így jött létre új alakja. Egy csontvázig lerothadt emberi test köpeny mögé rejtett képében a Földre jött, hogy elégedetlen embereket toborozzon. Sikeresen maga mellé állított néhány embert, akik úgy vélték, hogy az Ezüstkristály által örökké fiatalon tartott emberek a természet megcsúfolásai. A Nemezisen lévő fekete kristály erejét ajánlotta fel nekik, hogy bosszút állhassanak. Létrehozta a Fekete Hold klánt, s előbb lerohanta a jövőbeli kristályvárost, majd a múltba utazott, hogy megszerezze az Ezüstkristályt, s bosszúját teljessé tegye.

Death Phantom nem sokat törődik a befolyása alatt álló személyekkel, kizárólag önös érdekei motiválják. A klán minden egyes tagját manipulálja, Rubint a mangában, Zafírt pedig az animében meg is öli, de ugyanúgy felelős másik két vezető, Smaragd és Gyémánt herceg haláláért. Amikor hatalmát elkezdte félteni, a foglyul ejtett Chibiusát gonosz varázslattal és manipulációval felnőtté teszi, és mint Black Lady-t, a saját szolgálatába állítja. Magát a Nemezis királynőjének nevezi, a klán tagjainak bosszúságára. Gyémánt herceg és Zafír elkezdenek gyanakodni Wiseman-re, de az agymosásnak veti őket alá, hogy csak a parancsaira figyeljenek. Később azonban kiderül, hogy Gyémánt hercegre nem hatott a varázs: megpróbál végezni Wiseman-nel, de Black Lady csak kineveti, amikor a csuklya alatt egy csontvázat talál: Wiseman maga a Nemezis. Mikor minden követőjét, beleértve Black Ladyt is, legyőzték a holdharcosok, elrabolja Sailor Moon-t, hogy az Ezüstkristályt bekebelezve azt negatív energiává alakítsa. Terve azonban nem sikerül, mert az odaérkező Sailor Chibi Moon és Sailor Moon együttesen végeznek vele.

Az animében Death Phantom Gyémánt herceg fiatalkorában jelent meg. A klán itt a kristályvárosból bűneik miatt száműzött emberek leszármazottaiból alakult, akik között ott volt ő is, mint ördögi praktikái miatt száműzött. Wiseman meggyőzte őket, hogy amnesztiát kaphatnak, ha visszatérnek a Földre, hiszen ők maguk nem bűnösök. Az Öregember bábként mozgatja a háttérből az összes klántagot, és nem törődik vele, mi lesz a sorsuk. Rubin halálát nem bánja, ahogy Smaragdot is likvidálja, amint érdekei úgy kívánják. Chibiusát gyermekkori emlékeinek meghamisításával változtatja át Black Lady-vé. Amikor Zafír felfedezi Wiseman terveit, vele is végez, majd a neki ellentmondó Gyémánt herceget is megöli. Utolsóként Black Lady-t is elveszíti, de ekkorra az Árnyak Kapuja már nyitva áll, s el tudja kezdeni bosszúját. Végül Sailor Moon és Chibiusa két Ezüstkristályuk segítségével pusztítják el Death Phantomot, de a Nemezis és lakói életben maradnak, lakói pedig, Gyémánt herceg utolsó kívánságának megfelelően, kegyelmet kaptak.

A manga ötödik történetében további magyarázatot kaphatunk kilétére: mint a Káosz jövőbeli formája, ő volt az, aki Sailor Galaxiát a Sagittarius Zero Star felé irányította.