FANDOM

“Barát nélkül”
Ep104
友達を求めて!ちびムーンの活躍
Tomodachi wo motomete! Chibi Mūn no katsuyaku
Évad

3 (Sailor Moon S)

Írta

Megumi Sugihara

Rendezte

Junichi Satou

Ellenfél

Chagama

Előző rész

A legkisebb harcos visszatér

Következő rész

Mindenki egyért

Egyéb infók
Eredeti cím

“Barátok keresése! Chibi Moon akcióban”

A Barát nélkül a Sailor Moon száznegyedik epizódja.

CselekménySzerkesztés

Chibiusa bemutat egy levelet a holdharcosoknak, melyet édesanyja, Neo-Queen Serenity küldött. Ebben az áll, hogy a lányok viseljék gondját a kis hercegnőnek, illetve tréningezzék, hogy jó harcos válhasson belőle. Mielőtt útra kelt volna, a királynő azt is mondta neki, hogy a legfontosabb, hogy barátokat szerezzen magának. Első próbálkozása nem valami szerencsésen sül el, mert egy perverz fiúval találkozik. Ezért egy másik fiút kezd el inkább követni, akit viszont elveszít a vásári forgatagban. Szerencséjére meglátja Mamorut, aki épp Usagival randevúzik, s a két lány emiatt el is kezd civakodni. Közben találkoznak Harukával és Michiruval, akik meginvitálják őket egy közeli teaházba egy valódi teaceremóniára. Itt azonban a hagyományokat nagyon szigorúan veszik, és Usagi elég nehezen bírja a térdeplést és a várakozást. Chibiusát azonban elbűvöli a fiatal teamester, és elhatározza, hogy megismerkedik vele. Usagi azonban az ügyetlenségével elrontja a dolgokat.

Időközben Tomoe professzor is teát iszik, szertartásosan, de az túl forró, így inkább felhagy vele. A teázás azonban jó ötletet ad Eudial számára, aki következő áldozatát egy ceremóniamesterben véli megtalálni. Közben a teázás elmaradása miatt Chibiusa dühös Usagira. Hogy újra találkozhasson a teamesterrel, elveszi Usagi kimonóját, és úgy dönt, hogy elmegy hozzá, hogy a tanítványa lehessen. Eudial azonban előbb érkezik oda. Chibiusa sikeresen átbújik a kerítésen, hogy meglesse őt, Usagi azonban nem fér át rajta. Eudial közben megszerzi a tiszta szívet, de Sailor Chibi Moon közbelépése miatt el is veszti. Eudial ráuszít egy démont, akinek a fogságából Sailor Uranus és Sailor Neptune mentik ki. A tiszta szívről kiderül, hogy nem rejt talizmánt.

Eudial elmenekül, és rábízza a munkát a démonra. Chibi Moon próbál harcolni, de a támadása nem elég erős. Sailor Moon, ha késve is, de megérkezik, és beszáll a harcba. Ő is kudarcot vallana, ám az Álarcos Férfi épp idejében érkezik, hogy megmentse őket. Most már Sailor Moon könnyűszerrel végez a démonnal. Később Chibiusa úgy dönt, hogy visszatér a teamesterhez, de ijedtében elszalad, amikor látja, hogy az a holdharcosok hősiességének hatására szintén holdharcosi egyenruhában szolgálja fel a teát.

ÉrdekességekSzerkesztés

  • A perverz fiú (Shinnosuke) egy rendkívül népszerű japán mangahőst, Crayon Shin-chant parodizálja ki. Érdekesség, hogy a japán verzióban a fiúnak és az anyjának a hangját ugyanazok adták, akik abban az animében alakítják ugyanezen szereplőket. Cserébe Aya Hisakawa, Emi Shinohara, és Kae Araki is vendégszerepeltek a Crayon Shin-chanban, ahol szintén kifigurázták a karakterüket. A fiú egyébként az eredeti japán és a magyar változatban is értelmetlenségeket beszél.
  • A ceremóniamester valójában fiú. Azonban sok országban (így Magyarországon is) lány lett, vélhetően az epizód végén látható beöltözős jelenet miatt.
  • Neo-Queen Serenity levelén az eredeti változatban azért szörnyülködnek a holdharcosok, mert az csupa hiraganával íródott, egyetlen kanjit sem használt benne a királynő, ami egyébként felnőttesebb és az érettség jele, ha valaki szótagjelek helyett már szójelek használatára is képes. Más országokban azonban, ahol vélhetően nehezen értenék a japán írás sajátosságait, ezt megváltoztatták. Például Magyarországon az olvashatatlan írás miatt tartják borzasztónak.